اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

یک «ابر بدهکاری» در کهگیلویه و بویراحمد و بلاتکلیفی صدها پروژه زخمی

تنها چیزی که از پروژه‌های عمرانی عاید استان کهگیلویه و بویراحمد شد بدهکاری سنگین دولت به پیمانکاران بود.

یک «ابر بدهکاری» در کهگیلویه و بویراحمد و بلاتکلیفی صدها پروژه زخمی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد با این که در طول 41 سال گذشته از عمر انقلاب تغییرات زیادی کرده و کارهای بزرگی در استان انجام شده اما هنوز تا رسیدن به قافله توسعه کشور که با سرعت زیادی در حال گذر است فاصله زیادی دارد و برای مثال استان حتی با استان‌های هم وزن و هم اندازه خود فاصله معناداری در حوزه‌های مختلف دارد.

اگر نگاهی به وضعیت استان در همه زمینه‌ها و حوزه‌ها از جمله حوزه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی داشته باشیم در خواهیم یافت که این فاصله و شکاف میان استان و سایر استان‌ها به چه اندازه است.

متاسفانه در همه سال‌هایی که گذشت بی‌نظمی‌ها و سیاسی ‌کاری‌ها و خط بازی‌ها و خود محوری‌ها و البته بیش از همه مسائل قومی و طایفه‌ای موجب شد تا استان به جای حرکت موازی و هم عرض با سایر استان‌ها در زمینه‌های مختلف عقبگرد داشته باشد.

برای نمونه در حوزه عمرانی به دلایل مختلف از جمله عدم رعایت قانون و سپردن کارها به برخی افراد فاقد صلاحیت و کنار زدن پیمانکاران توانمند و قانون‌مند بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام باقی ماندند و تنها چیزی که از پروژه‌های عمرانی عاید استان شد بدهکاری سنگین دولت به پیمانکاران بود که اکنون بنا به گفته مسوولان در شورای برنامه‌ریزی استان، کل مطالبات پیمانکاران 836 میلیارد تومان یعنی برابر با کل بودجه استان در 2 تا 3 سال است.

به گزارش فارس در حالی استان به اندازه نزدیک به یک هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است که هنوز پروژه‌های زیادی در استان و در مناطق مختلف از خود شهر یاسوج گرفته تا دورترین نقاط نیمه کاره و زخمی به حال خود رها شده و معلوم نیست سرگذشت آن‌ها با وجود چنین بدهکاری سنگینی به کجا کشیده خواهد شد.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول