اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تمدید تعطیلی مراکز تجاری و رستوران‌ها در ترکمنستان

علی رغم انکار دولت ترکمنستان از وجود ویروس کرونا در این کشور اما همچنان مراکز تجاری، تفریحی و رستوران ها در شهر «عشق آباد» تعطیل می‌باشند.

تمدید تعطیلی مراکز تجاری و رستوران‌ها در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رستوران‌ها، مراکز تجاری و اداره‌های خدمات که برای ضدعفونی در مقابل شیوع ویروس کرونا در شهر «عشق آباد» پایتخت ترکمنستان تعطیل شده اند همچنان بسته می‌باشند.

بر اساس این گزارش، قرار بود مراکز تجاری و رستوران‌ها پس از 10 روز از آغاز تعطیلی باز شوند اما دولت همچنان اجازه آغاز فعالیت این مراکز نداده و در این زمینه نیز هیچ گونه اطلاع رسانی نشده است.

به عنوان مثال در بزرگترین مرکز تجاری در عشق آباد موسوم به «برکارار» تنها یک فروشگاه فعال است و دیگر رستوران‌ها و اداره‌های خدمات بسته می‌باشند.

سازمان‌های دولتی و خصوصی تعطیل شده اند و کارگران به مرخصی بدون حقوق فرستاده شدند ضمن این که برای این شهروندان نیز هزینه های تست های درمانی کرونا وجود دارد.

شایان ذکر است که وزارت بهداشت و صنعت پزشکی ترکمنستان از مردم خواسته است تا از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

اقدامات مشابه قرنطینه عمومی در ترکمنستان پس از بازدید کارشناسان سازمان بهداشت جهانی وضع شدند.

دولت ترکمنستان همچنان وجود ویروس «کرونا» در قلمروی خود را قبول ندارد و از لزوم رعایت اصول بهداشتی به دلیل افزایش آلودگی هوا خبر می‌دهد.

همزمان رسانه‌های منطقه از افزایشی آمار مرگ و میر از بیماری ذات الریه در ترکمنستان خبر می‌دهند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول