اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نگرانی از شیوع بالای کرونا در سقز/۱۰ درصد مردم سقز ماسک می‌زنند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک توسط مردم بسیار پایین و در حد ۱۰ درصد است، احتمال افزایش بیماری و همچنین وقوع اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید-۱۹ در پاییز و زمستان در شهرستان سقز بالا است.

نگرانی از شیوع بالای کرونا در سقز/۱۰ درصد مردم سقز ماسک می‌زنند

ابراهیم قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حالی که شهرستان سقز جزو اولین شهرستان‌های درگیر بیماری کووید-۱۹ در کشور و استان کردستان بود، هنوز تعداد بستری بیماران در بیمارستان ‌متغیر بوده و در برخی از هفته‌ها افزایش دارد و به کرات موج‌هایی از بیماری ایجاد می‌شود.

وی افزود: این افزایش و کاهش  مبتلایان به کرونا می‌تواند ناشی از عدم رعایت استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی و برگزاری مهمانی ها و دورهمی ها در این شهرستان باشد. 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه با اینکه در مشاهدات میدانی میزان استفاده از ماسک توسط مردم بسیار پایین و در حد ۱۰ درصد است، احتمال افزایش بیماری و همچنین وقوع اپیدمی همزمان آنفلوانزا و کووید-۱۹ در پاییز و زمستان در شهرستان سقز بالا است.

قادری تصریح کرد: متاسفانه مردم شهرستان سقز بیماری را جدی نگرفته‌اند و این مسله نگران‌کننده است.

 وی اذعان کرد:  بیماری کووید-۱۹ غیر از مرگ و میر، عوارضی هم دارد که در آینده این شهرستان را با مشکلات مرتبط با سلامت درگیر خواهد کرد، لذا در شرایط موجود رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک ضرورتی انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول