اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سهل‌انگاری و سیاسی کاری بلای جان 9 پروژه حیاتی در کهگیلویه و بویراحمد

از جمله پروژه‌های مهم بنا به گفته رئیس سازمان صمت استان کهگیلویه و بویراحمد می‌توان به 3 پروژه اقتصاد مقاومتی و 6 پروژه جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که امروز بیش از هر زمان نیاز به پی گیری دارند.

سهل‌انگاری و سیاسی کاری بلای جان 9 پروژه حیاتی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج آن چه که امروزه از نان شب برای استان عقب مانده از توسعه کهگیلویه و بویراحمد واجب‌تر است پی‌گیری و رسیدگی به پروژه‌هایی است که هم تولید و هم اشتغال استان را از وضعیت فعلی نجات می‌دهند.

پروژه‌هایی که در صورت رسیدن به بهره‌برداری بسیاری از جوانان استان از بیکاری و سردرگمی فعلی نجات پیدا خواهند کرد و استان نیز در زمانه‌ای که بیش از هر دوره نیاز به تولید در کشور داریم همپای سایر استان‌ها قدمی در راه مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن بر خواهد داشت.

به گزارش فارس، از جمله این پروژه‌های مهم بنا به گفته رئیس سازمان صمت استان می‌توان به 3 پروژه اقتصاد مقاومتی و 6 پروژه جهش تولید در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که امروز بیش از هر زمان نیاز به پی گیری دارند.

بنا به گفته سالار حسین‌پور رئیس سازمان صمت استان سه پروژه اقتصاد مقاومتی که جز پروژه‌های ویژه در کشور هستند یکی پتروشیمی گچساران، آب معدنی ستنگان و بیواتانول باشت است که این آخری مواد تولیدی در آن تماماً صادراتی خواهد بود.

همچنین بنا به گفته این مقام مسوول تعداد 6 پروژه جهش تولید در استان وجود دارد که تفاهم‌نامه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص حمایت از این پروژه‌ها منعقد شده است.

شرکت آسه یاسوج تولید کننده داروهای گیاهی مثل شیرین بیان، بیواتانول باشت که مشترکا هم در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و هم جهش تولید است، آهک هیدارته چرام و و تولیدی پریفورم و یکی دو پروژه دیگر که نیاز به پی‌گیری بیشتر مسوولان دارند.

سالار حسین‌پور در همین خصوص در پاسخ به سوال فارس که در صورت راه‌‌اندازی واحد تولیدی بیواتانول باشت چه تعداد اشتغال‌زایی در استان خواهیم داشت اشتغال آن را در حدود 500 نفر ذکر کرد.

به گزارش فارس با این تفاسیر بر مسوولان استان است با دست برداشتن از نگاه‌های منطقه‌ای و به فراموشی سپردن فضای انتخاباتی اسفند 98 «که متاسفانه هنوز عده‌ای از آقایان مدیر در آن حال و هوا سیر می‌کنند» هر چه در توان دارند برای اتمام این پروژه‌ها در میدان بگذارند تا جوانان بیکار هر چه زودتر مشغول شده و کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی مرگبار باشیم.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول