اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از غدیر تا ظهور/ بدون غدیر، اسلام بی‌منطق و محتوا است

بدون غدیر، اسلام بی منطق و محتوا خواهد بود و بدون ظهور، غدیر تجلی‌گاه جهانی و آرمانی خویش را نخواهد داشت و بدون این دو، نظام تکوین و تشریع هیچ یک هدفمند و معقول نخواهد بود.

از غدیر تا ظهور/ بدون غدیر، اسلام بی‌منطق و محتوا است

سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس؛ شیراز | الْحَمْدُلِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 

غدیر است؛ همان روزی که در کوره راه تاریخ، وعده استواری و پایمردی می‌دهد. همان که عیدالله اکبر نام گرفته تا بار دیگر به شیعیان نمایان کند که از همه اعیاد مسلمین برتر و افضل‌تر است

غدیر است؛ همان روزی که در کوره راه تاریخ، وعده استواری و پایمردی می‌دهد، همان که عیدالله اکبر نام گرفته تا بار دیگر به شیعیان نمایان کند که از همه اعیاد مسلمین برتر و افضل‌تر است.

اما رمز و راز غدیر چیست که به چنین جایگاه پرعظمتی دست یافته است؟ غدیر ملاک تشخیص حق از باطل است، روز تشخیص سره از ناسره، روزی که دینداری و دین‌مداری محک می‌خورد. محکی به بلندای تاریخ...

حادثه غدیر است که نمایان می‌کند اطاعت از امر ولی، تکمیل کننده دیانت و پای نهادن در مسیری دشوار است. مسیری که نه به حرف بلکه در عمل، سرباز جان‌باخته می‌خواهد. دلداده آزاده می‌خواهد. انسانهایی شجاع که در برابر امر ولی، نگران از دست دادن چیزی نباشند.

غدیر؛ عید ولایت است. ولایت ولی امر مسلمین زمان که در دالان تاریخ به یادمان می‌آورد پرچم اطاعت و بندگی هیچ گاه فرو نمی‌افتد و از دست پیامبر اکرم(ص) به امیر مومنان منتقل شده و در پس هزاره‌های دالان زمان به مهدی موعود(عج) سپرده می‌شود

غدیر؛ عید ولایت است. ولایت ولی امر مسلمین زمان که در دالان تاریخ به یادمان می‌آورد پرچم اطاعت و بندگی هیچ گاه فرو نمی‌افتد و از دست پیامبر اکرم(ص) به امیرمومنان منتقل شده و در پس هزاره‌های دالان زمان به مهدی موعود(عج) سپرده می‌شود.

دوران معاصر نیز که ولی مسلمین در غیبت به سر می‌برد، نائب ایشان ولایت مسلمین را عهده‌دار است تا باز هم این پرچم به زمین نماند. امروز روز بازنگری ولایت فقیه و توجه به یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی نیز هست.

اطاعت از ولی فقیه و تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب می‌تواند شیعیان جهان را در مسیری که به ظهور صاحب الزمان(عج) منتهی می‌شود، رهنمون سازد و آنها را در دست‌اندازهای دشوار یاری رساند. مصداق آیه شریفه  "و اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم"

صیام، قیام، اطعام بخشی از آداب عیدالله‌ اکبر است، در این روز به اطعام نیازمندان بسیار سفارش شده و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سراسر کشور آغاز شده است.

دستگیری از نیازمندان و احسان به ایتام که از خصائل برجسته امام علی(ع) بود در این روز بیش از همیشه متجلی می‌شود. هر چند علی‌وار زیستن دشوار است اما می‌توان قطره‌ای از دریای احسان و سخاوت آن امام همام بود.

غدیر و ظهور، ابتدا و انتهای یک راه است. غدیر، اجمال و ظهور تفصیل غدیر است و بدین روی، انگشت اشارت هر یک به سوی آن دیگری است. حضرت حق غدیر را پدید آورد تا انسان را در بستر تعالی و تکامل قرار دهد؛ و در نهایت، سعادت و فلاح بشریت را در زمان ظهور رقم زند

غدیر و ظهور، ابتدا و انتهای یک راه است. غدیر، اجمال و ظهور تفصیل غدیر است و بدین روی، انگشت اشارت هر یک به سوی آن دیگری است. حضرت حق غدیر را پدید آورد تا انسان را در بستر تعالی و تکامل قرار دهد؛ و در نهایت، سعادت و فلاح بشریت را در زمان ظهور رقم زند.

بدون غدیر، اسلام بی منطق و محتوا خواهد بود و بدون ظهور، غدیر تجلی‌گاه جهانی و آرمانی خویش را نخواهد داشت و بدون این دو، نظام تکوین و تشریع هیچ یک هدفمند و معقول نخواهد بود.

انتهای پیام/ س/ م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول