اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن | سه شهید و دو زخمی در حمله ائتلاف سعودی به صعده و مأرب

منابع یمنی از شهادت سه نفر از جمله دو کودک در حملات ائتلاف سعودی به استان‌های صعده و مأرب خبر دادند.

یمن | سه شهید و دو زخمی در حمله ائتلاف سعودی به صعده و مأرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی یمن گفت که بر اثر انفجار بمب خوشه‌ای بر جای مانده از ائتلاف سعودی در منطقه الذراع بنی ربیح در استان مأرب، دو کودک شهید و دو نفر زخمی شدند.

این منبع افزود که یک شهروند دیگر نیز در نتیجه حمله موشکی و توپخانه‌ای به منطقه مرزی باقم در استان صعده، به شهادت رسید.

طبق گزارش خبرگزاری سبأ یمن، این منبع همچنین گفت که نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی ۹۱ مورد نقض آتش‌بس در الحدیده مرتکب شده و با شلیک ۲۴ گلوله توپخانه‌ای و ۲۰ راکت خسارت‌هایی را به منازل شهروندان در شهر الدریهمی وارد آوردند.

هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی در دو نوبت منطقه ناطع در استان البیضاء و چهار نوبت منطقه الخسف در بخش الحزم استان الجوف را بمباران کردند.

گریفیتس خواستار تحقق درباره حمله ائتلاف سعودی به الجوف شد

«مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل حمله ائتلاف سعودی-اماراتی به استان الجوف واقع در شمال شرقی یمن که به شهادت دستکم ۲۰ غیرنظامی از جمله چندین کودک منجر شد، محکوم کرد.

گریفیتس در بیانیه‌ای بر ضرورت اجرای فوری تحقیقات شفاف درباره این حمله تأکید کرد و به همه طرف‌هایی که در درگیری یمن مشارکت دارند، یادآور شد که قانون بین‌المللی پایبندی به حمایت از غیرنظامیان و تأسیسات مدنی را ملزم کرده است.

از سوی دیگر دفتر هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل اعلام کرد که گزارش‌های میدانی حاکی از شهادت نُه کودک و زخمی شدن هفت نفر دیگر از جمله دو زن در حملات روز پنجشنبه گذشته است.

ائتلاف متجاوز سعودی روز پنج‌شنبه گذشته با هدف قرار دادن چهار خودروی حامل غیرنظامیان در مناطق قبیلة المعاطه در منطقه مرزی خب و الشعف در استان الجوف، ۲۰ نفر را به شهادت رساندند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول