اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وضعیت هندبال در خراسان شمالی بسیار ضعیف است

نخستین لژیونر هندبال کشور با انتقاد نسبت به وضعیت هندبال در خراسان شمالی گفت: این رشته ورزشی عملاً غیرفعال است و باید مدرسه هندبال در استان راه‌اندازی شود.

وضعیت هندبال در خراسان شمالی بسیار ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد بسیاری از ورزشکاران در خراسان شمالی استعدادهای مهمی در رشته‌های مختلف ورزشی داشته‌اند که در توانستند برهمین اساس پله‌های ترقی را به‌سرعت طی کنند، اما اکنون کمتر نام و نشانی از آنان در عرصه‌های مختلف ورزشی استان مطرح است.

هانی زمانی ازجمله ورزشکاران اهل شیروان خراسان شمالی است که دارای سوابق طولانی در رشته هندبال بوده و توانسته بود پرچم هندبال استان در کشور را برافراشته نگاه دارد. در ادامه مصاحبه این ورزشکاران باسابقه استان را با خبرنگار فارس در بجنورد می‌خوانید.

هانی زمانی با اشاره به سابقه حضور حود در ورزش هندبال گفت: این ورزش را در دوران تحصیلی و مقطع راهنمایی با مربیگری مهدی جهاندوست آغاز کردم و توانستم با کسب سه عنوان پیاپی ستاره مسابقات استانی خراسان، عضو تیم شهرداری سبزوار و تیم ملی جوانان کشور شوم.

وی با اشاره به عناوین کسب‌شده در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور خاطرنشان کرد: با تیم مقاومت اصفهان مقام سوم لیگ، همراه پرسپولیس اصفهان نایب‌قهرمان لیگ و پس‌ازآن با تیم سپاهان اصفهان طی 6 سال پیاپی قهرمان لیگ برتر هندبال کشور شدیم.

این بازیکن پیشین تیم ملی هندبال کشورمان ادامه داد: در رقابت‌های قاره‌های نیز در بازی‌های آسیایی قطر مقام سوم، همراه تیم سپاهان و ذوب‌آهن مقام‌های دوم و سوم باشگاه‌های آسیا، مقام پنجم جام باشگاه‌های جهان در مصر، کسب عنوان بهترین بازیکن سال 2008 آسیا ازجمله افتخارات گذشته بوده و همچنین بیش از 10 سال در تیم ملی هندبال کشور حضور داشتم.

وی با انتقاد شدید نسبت به وضعیت فعلی هندبال در خراسان شمالی گفت: استعدادهای خوبی در این رشته ورزشی در خراسان شمالی وجود دارد اما با عملکرد و سطح بسیار ضعیف این هیات ورزشی این استعدادهای شناخته نمی‌شوند.

زمانی وضعیت فعلی هیات ورزشی هندبال در استان را غیرفعال توصیف کرد و ادامه داد: نبود مربی و عدم‌حمایت مالی برای آغاز حرکت هندبال استان ازجمله مشکلات اصلی استان است.

وی از حضور خود در استان برای ایجاد تحرک در هندبال استان نیز خبرداد و خاطرنشان کرد: مدت زمان زیادی از بازگشتم به استان نمی‌گذرد که با شیوع کرونا همزمان شده و تلاش می‌کنیم پس از رفع این بیماری فعالیت‌های هندبال در استان را فعال کنیم.

بازیکن پیشین هندبال کشور با اشاره به اینکه می‌توان با هزینه‌ای کم هندبال در استان را فعال کرد، گفت: توپ و سالن تنها نیاز تجهیزات هندبال است که می‌توان با گردهمایی دوست داران هندبال و دلسوزی برای آن، فعالیت این رشته ورزشی در استان را دوباره شاهد بود.

وی در انتها تصریح کرد: بهترین راهکاری برای بهبود وضعیت هندبال در استان راه‌اندازی مدرسه هندبال و حمایت از تشکیل تیم‌های پایه برای شروع به پرورش استعدادهای هندبالی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول