اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

هشدار پلیس فتا درباره «حراج های تابستانه»/ به تبلیغات اغواکننده و تخفیفات چشمگیر شک کنید!

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به پیشنهاد وسوسه‌انگیز مجرمان سایبری و کلاهبرداران اینترنتی تحت عنوان «حراج تابستانه» اشاره کرد و گفت: افراد فریب تبلیغات اغواکننده و تخفیفات چشمگیر را نخورند.

هشدار پلیس فتا درباره «حراج های تابستانه»/ به تبلیغات اغواکننده و تخفیفات چشمگیر شک کنید!

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به شگرد کلاهبرداران مجازی به بهانه حراج تابستانه و پیشنهاد‌ات وسوسه‌انگیز در این باره اشاره و اظهار داشت: استفاده از تبلیغاتی تحت عنوان «حراج‌های تابستانه» که متناسب با شرایط زمانی و مکانی اتفاق می‌افتد و هم اکنون هم در فصل تابستان و در بازه زمانی اعیاد قربان تا غدیر با آن مواجهیم، یکی از روش‌های کلاهبرداران اینترنتی و مجرمان سایبری است؛ چراکه با این شگردها قربانی‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت اهداف و نیت‌های مجرمانه‌شان هدایت و تشویق می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تبلیغات گسترده در فضای مجازی، تخفیفات چشمگیر و روش‌ها و شیوه‌های اغواکننده که کاربران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت مجرمین هدایت می‌کند، از جمله این روش‌هاست.

وی گفت: کلاهبرداران با سه روش ممکن از افراد سوءاستفاده می‌کنند؛ یا قربانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت یک درگاه پرداخت جعلی هدایت کرده و اطلاعات حسابش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سرقت برده و جرم فیشینگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند یا بیعانه و پول کالا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کرده و کالایی تحویل نداده و ارسال نمی‌کنند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری به این صورت است که کالای تبلیغ‌شده با کالای تحویل‌شده متفاوت است؛ هم از نظر کیفیت و مشخصات و هم از نظر اصالت و جنس کالا.

وی به هموطنان توصیه کرد که حتماً از سایت‌های دارای قدمت و خوشنامی خرید کنند؛ سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک باشند و در درگاه اصلی خرید آنها shaparak.ir وجود داشته باشد و از روش اصلی به درگاه‌ها منتقل شوند.

سرهنگ رجبی با تأکید بر این مطلب که کار پی‌جویی و پیگیری قضایی و حقوقی خریدهای اینترنتی فرایند بسیار سختی دارد از افراد درخواست کرد که از شبکه‌های اجتماعی به صورت مستقیم خرید نکنند؛ چراکه تضمینی برای ارائه کالا با همان اصالت و کیفیت معرفی شده وجود ندارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول