اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وبگاه آمریکایی: مصر پنج جنگنده از روسیه تحویل گرفته است

یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد که مصر پنج جنگنده سوخو-35 از روسیه تحویل گرفته است.

وبگاه آمریکایی: مصر پنج جنگنده  از روسیه تحویل گرفته است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «الحره» وابسته به آمریکا در گزارشی خبر داد که مصر پنج جنگنده از روسیه تحویل گرفته است.

الحره به نقل از منابعی «نظامی و رسانه‌ای» گزارش داد که قاهره پنج جنگنده از مجموع ۲۴ جنگنده‌ای را که قرار بود روسیه تا سال ۲۰۲۴ به مصر تحویل دهد، دریافت کرده است.

الحره در ادامه گزارش داد که این پنج جنگنده بدون هیچ گونه نشان یا علامتِ دال بر هویت کشور دریافت کننده آنها، از فرودگاه از فرودگاه «تولمچوا» شهر نووسیبیرسک (جنوب روسیه) به مصر ارسال شده است.

در این گزارش ضمن اشاره به اینکه بر دُم جنگنده‌ها ارقامی از ۹۲۱۰ تا ۹۲۱۴ درج شده بود، نوشت که این معامله با قیمت دو میلیارد دلار میان روسیه و مصر صورت گرفته است.

الحره همچنین اشاره کرد که معامله جنگنده‌های سوخو-۳۵ که میان مسکو و قاهره همچنان مبهم است زیرا مصر، پس از چین، تنها کشوری است که این نوع جنگنده را از روسیه دریافت کرده است.

در این گزارش آمده است که این معامله می‌تواند روابط آمریکا و مصر را تحت تأثیر قرار دهد زیرا قاهره سالانه از آمریکا کمک‌‌های نظامی دریافت می‌کند.

در همین ارتباط، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا، ماه نوامبر گذشته، به مصر درباره عواقب معامله یادشده هشدار داده بود. او در این خصوص گفته بود: «با مصری‌ها شفاف بودیم. به آنها با تأکید گفتیم که اگر تسلیحاتی روسی مثل سوخو-۳۵ را دریافت کنند. این مسئله آنها را در معرض تحریم قرار خواهد داد و باعث خواهد شد جایگاه خود را به عنوان هم‌پیمان منطقه‌ای [آمریکا] از دست بدهند و آنها این را می‌دانند».

الحره در ادامه نوشت: «اگر مصر بر امضای معامله جنگنده‌های روسیه با مسکو پافشاری کند، این مسئله ممکن باعث شود قاهره کمک‌های نظامی را که سالانه از آمریکا به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار دریافت می‌کند، از دست بدهد.

الحره همچنین به نقل از یک منبع نظامی در نیروی هوایی مصر نوشت: «مصر و آمریکا با یکدیگر از روابط استراتژیک مهمی برخوردار هستند. دامن زدن به چنین مسائلی در این زمان، شک برانگیز است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول