اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

غدیر و امام علی(ع) معیار دو مکتب خبرنگاری و نوع دروازه‌بانی خبر در جهان

براساس تفاسیر و روایات، امام علی(ع) خبر بزرگ جهان و غدیر سرخط خبری عالم است؛ پس غدیر و امام علی(ع) معیار دو مکتب خبرنگاری و نوع دروازه بانی خبر در جهان هستند.

غدیر و امام علی(ع) معیار دو  مکتب خبرنگاری و نوع دروازه‌بانی خبر در جهان

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رئیس بسیج اساتید کشور و عضو هیآت علمی اندیشه سیاسی اسلام دانشگاه تربیت مدرس طی یادداشتی به مناسبت 17 مرداد و روز عید سعید غدیر و همچنین در تجلیل از خبرنگاران کشور نوشت: براساس تفاسیر و روایات امام علی علیه السلام  خبر بزرگ جهان و غدیر سرخط خبری عالم  است؛ پس غدیر و امام علی علیه السلام معیار دو  مکتب خبرنگاری و نوع دروازه بانی خبر در جهان هستند.

متن یادداشت به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

تقارن غدیر و روز خبرنگاران،  تقارن معناداری است؛  به نظر می رسد تولید، نگارش و انتشار خبر نسبت مستقیمی با ولایت الهی و یا ولایت  طاغوت دارد، این  دو مفهوم به دو مکتب سیاسی و اجتماعی در خبرنگاری و اصطلاحا دروازه بانی خبر نیز  منجر خواهد شد.

غدیر امتداد ولایت الهی از مدینه النبی تا مدینه العلی است؛  گو این که برخی مفسرین و راویان، در تفسیر عم یتسآلون عن النباء العظیم؛ علی (ع) و ولایتش را "خبر بزرگ " نامیدند؛ پس در این روز تقویمی مان درباره خبرنگاران، شاید بتوان گفت امام علی علیه السلام،  هم "موضوع خبر"  و هم "مفهوم خبر" و نیز " غایت خبر"  هستند.

و کیست که انکار کند جهان از غدیر تا کنون، کماکان درگیر این خبر بزرگ بوده  است؟

 امام علی علیه السلام اگرچه سرخط همه اخبار عالم است اما اگر خبرنگاران و محققان  عالم، قصد کنند تا "صوت عدالت انسانی"  و هریک به تنهایی یک رسانه باشند بنا به قول آن محقق مسیحی باید به امیرالمومنین علی علیه السلام  مراجعه کنند؛ نمی شود از خبر و حرفه خبرنگاران حقیقی برای سعادت انسان  دم زد و نیز نمی توان از  حریت سخن گفت و  آزادیخواه بود اما نسبتی با خود آن  خبر بزرگ و رسول غدیر  نداشت.

بی خبری از خبر  موجب خواهد شد  تا کار آموزان حرفه خبر نگاری ، در ولایت طاغوت و امپراطوران شیطانی نظام  رسانه ای سلطه و مهندسی طاغوتی خبر که به "صنعت تحریف " و " غوغا" مجهزند،  استحاله شوند.

اینک، اما وقت  نبرد اراده هاست! اراده هایی که از دو مکتب سیاسی، به تولید خبر پرداخته و  برای دو ولایت الهی- علوی و ولایت طاغوتی دروازه بانی می کنند،  یا دل در گروه خبر بزرگ داشته و با مستضعفین تاریخ همراه اند یا دل سپرده اخبار جعلی، غیر واقعی و خبرهای بی مقداراند و با رسانه های شیطانی آمریکایی _ اروپایی  و اذناب عربی _  عبری هم دست اند؛ در هر صورت، هرکه با ولایت امام علی علیه السلام هم افق شد حکمت و غایت اخبار بر قلبش فرود آمده و درب های  قعله های خیبری رسانه  به رویش گشوده خواهد شد.

خجسته باد چنین فلسفه ای بر خبرنگاران که در سختی های نبرد اراده ها، یاری گر ایرانیان و مستضعفین جهان برای فتح سنگرهای کلید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول