اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دادگاه بلژیکی صادرات سلاح به عربستان سعودی را به حالت تعلیق در آورد

دادگاه عالی بلژیک مجوز صادرات سلاح به عربستان سعودی را به علت مغایرات با معیارهای حقوقی بشری به حالت تعلیق درآورد.

دادگاه بلژیکی صادرات سلاح به عربستان سعودی را به حالت تعلیق در آورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه عالی بلژیک روز جمعه (دیروز) مجوز منطقه «والونی» در خصوص صادرات سلاح به عربستان سعودی را به حال تعلیق درآورد.

به نوشته وبگاه القدس العربی، تعلیق این مجوز پس از آن صورت گرفت که سازمان‌های حقوق بشری خواستار بازنگری در صادرات هرگونه سلاح به دولت ریاض شده بودند.

دادگاه عالی اداری بلژیک، مجوز صادرات سلاح به عربستان را غیرمنطبق با معیارهای احترام به حقوق بشر در عربستان اعلام کرد.

منطقه والونی در فوریه گذشته صادرات سلاح به نیروی هوایی عربستان و وزارت دفاع این کشور را به دلیل جنگ یمن متوقف کرده بود. اما این تصمیم شامل سلاح‌های صادراتی به گارد ملی و پادشاهی عربستان نمی‌شد، به این بهانه که سلاح‌های صادراتی به این دو نهاد برای حفاظت از شخصیت‌های سیاسی یا در مرزها به کار گرفته می‌شود.

تعلیق صادرات سلاح به مقصد عربستان سعودی پس از قتل جمال خاشقچی (روزنامه‌نگار سعودی مقیم آمریکا به دست تیم ترور دولتی عربستان سعودی)، در دستور کار بسیاری از کشورهای غربی قرار گرفت و نهادهای حقوق بشری با جزم بیشتری شکایت‌های خود را به دادگاهها مطرح کردند، اما به مرور برخی از این کشورها از تصمیم خود بازگشته و صادرات برخی اقلام نظامی را از سر گرفته‌اند.

منابع آگاه در ۱۷ تیر گذشته از صادرات مجدد تجهیزات جنگی به ارتش سعودی از سوی صنایع تسلیحاتی انگلیس و با مجوز دولت این کشور خبر دادند. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول