اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

هر خیابان یک موکب علوی/ همسایه‌هایی که به هم عیدی دادند

تمام مساجد، حسینیه‌ها و مواکب محله پای کار آمدند تا شعار و طرح هر خیابان یک موکب علوی را محقق کنیم و شور و حال مردم در عید غدیر وصف ناشدنی بود تا جایی که طرح در اکثر خیابان‌ها اجرا شد.

هر خیابان یک موکب علوی/ همسایه‌هایی که به هم عیدی دادند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، فرقی نمیکند که یک شیعه کجای دنیا باشد، چون هرچه به روز عید غدیر نزدیک‌تر، آشوب دلش هم بیشتر می‌شود.

ساکنان محله کوی مدرس اهواز نیز از این قاعده مستثنی نبودند و در روز عید هرکس به قدر وسعش به همسایه‌اش عیدی داد.

ساکنان این محله هرچند مانند سایر محله‌های اهواز به دلیل وضعیت نامطلوب آب، آب شرب تصفیه را از ماشین‌های سیار تهیه می‌کردند اما در روز عید، ماشین‌ها به عزت این روز بزرگ آب رایگان به خانه‌ها می‌بردند؛ نانوایی‌ها هم در دو شیفت نان رایگان توزیع کردند و همه خانه‌ها متبرک به غذای عید ولایت شد.

حسین حزبه، مسوول گروه جهادی زینبیون کوی مدرس اهواز در تشریح بیشتر عید متفاوت این محله به خبرنگار فارس گفت: امسال به لطف خدای متعال و عنایت حضرت امیر (ع) توفیق پیدا کردیم در ایام عید غدیر در ۵ مسجد و دو حسینیه منطقه کوی مدرس پخت و توزیع غذا را داشته باشیم.


وی افزود: همچنین در ۷ موکب خانگی پخت غذا را داشتیم که در مجموع برای امسال در ۱۴ نقطه پخت و توزیع غذا انجام شد.

حزبه عنوان کرد: این برنامه با مشارکت گروه جهادی شهید حاج اسماعیل فرجوانی و هیئت امنا مسجد جواد الائمه انجام و اجرا شد.

وی افزود: گروه جهادی زینبیون الان قریب به ۷ سال است که در منطقه کوی مدرس مشغول به فعالیت هست و فعالیت خیریه‌ای خودش را انجام می‌دهد.


او ادامه داد: جمع کمک‌هایی که از طرف گروه جهادی شهید فرجوانی و مسجد جواد الائمه در این ایام گرداوری شد قریب به ۵۰۰ میلیون ریال بود که به همین میزان مجموعه‌ها و موکب‌های محله همکاری داشتند.

مسوول گروه جهادی زینبیون بیان کرد: علاوه بر پخت ویژه غدیر چند برنامه دیگر نیز با مشارکت گروه جهادی زینبیون و شهید فرجوانی انجام شد از جمله رایگان کردن نان تمام نانوایی‌های محل در روز عید غدیر در دو شیفت صبح و عصر که اقدامی مبتکرانه برای امسال بود.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه محله مشکل آب دارد و مردم آب تصفیه تهیه میکنند ماشین‌های فروش آب تصفیه امسال به مناسبت این عید عظیم آب صلواتی به مردم می‌دادند.


حزبه گفت: با توجه به شعار سال که جهش تولید است وام‌هایی را جهت ایجاد اشتغال خانگی در نظر گرفته‌ایم که انشالله جهت رسیدن به دستان مستحق در حال برنامه‌ریزی است.

مسوول گروه جهادی زینبیون ادامه داد: شوری که امسال در محله بود غیرقابل قیاس با عید غدیر سال‌های گذشته است و مردم علی‌رغم مشکلات اقتصادی و وجود بیماری و محدودیت تجمع، اقدامات گسترده‌ای در مساجد و حسینیه‌های کوی مدرس انجام دادند.

وی افزود: تمام مساجد، حسینیه‌ها و مواکب محله پای کار آمدند تا شعار و طرح هر خیابان یک موکب علوی را محقق کنیم و شور و حال مردم در عید غدیر وصف ناشدنی بود تا جایی که طرح در اکثر خیابان‌ها اجرا شد.


امسال نیز برای اولین بار تمام ساکنین محله به نحوی در اینچنین روز فرخنده و مبارکی اطعام شدند و از نذورات و تبرکی امیرالمومنین علیه السلام بهره بردند که به صورت غذای نذری، آب و یا نان بود و قطعا شاهد برکات این حرکت بر محله و ساکنانش خواهیم بود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول