اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انجام ۹ برنامه فرهنگی به مناسبت عید غدیر توسط «گروه جهادی غدیر»

مسؤول گروه جهادی غدیر گفت: گروه جهادی غدیر برای گرامیداشت عید بزرگ غدیر در دو فضای مجازی و حقیقی ۹ فعالیت‌ متفاوت را با پتانسیل دانشجویی انجام می‌دهد.

انجام ۹ برنامه فرهنگی به مناسبت عید غدیر توسط «گروه جهادی غدیر»

حسین فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: گروه جهادی غدیر برای گرامیداشت عید بزرگ غدیر در دو فضای مجازی و حقیقی ۹ فعالیت‌ متفاوت را با پتانسیل دانشجویی انجام می‌دهد.

مسؤول گروه جهادی غدیر در توضیح ۹ پروژه این گروه جهادی افزود: اولین پروژه در حال انجام پروژه «واژه» است که در زمینه سخنوری و سخنرانی با موضوع غدیر در حال اجراست و یک مسابقه هم در پایان دوره صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این دوره اساتید مجرب در زمینه بیان و غدیر آموزش‌های به‌روزی را به دانشجویان ارائه می‌دهند، تصریح کرد: منتخبین این کارگاه و مسابقه در فعالیت‌های جهادی در زمینه‌های مختلف در طول سال ۹۹ فعالیت می‌کنند.

فلاح در خصوص بازه زمانی این کارگاه توضیح داد: این کارگاه ۱۴ تا ۱۸ مردادماه انجام شد و حدود ۳۰ استعداد ناب در زمینه شناسایی شده‌اند.

مسؤول گروه جهادی غدیر یادآور شد: دومین پروژه در حال انجام، پروژه «تاکسی بیاید یا تا،کسی بیاید» است که در این پروژه ۳۵ دکه تاکسیرانی به نام مقدس امیرالمومنین علی علیه السلام تزئین شد و ۳۰۰ پرچم برای خودروها و تاکسی‌ها در شهر سرخس ارسال شد.

وی ادامه داد: حدود ۴ هزار و ۵۰ پرچم نیز به فرهنگ یار تاکسیرانی تقدیم شد تا میان تاکسیران‌ها در شهر مشهد پخش شود علاوه بر این نزدیک به ۱۱۰ تاکسی با استیکرهای بسیار زیبا در کنار حرم امام رضا علیه السلام آذین‌بندی شده است.

فلاح سومین پروژه انجام گرفته به مناسبت عید غدیر را پروژه «نسخه» عنوان کرد و گفت: در این طرح بزرگ، پزشکان محب اهل بیت با تهیه المان‌های زیبا و تقدیم آن به بیماران خود با بیماران خود گفت‌وگو می‌کنند.

مسؤول گروه جهادی غدیر با بیان اینکه یک هزار و ۴۵۰ المان و نبات متبرکه آستان قدس رضوی به بیماران تقدیم می‌شود، یادآور شد: گفت‌وگوی صمیمانه با این عزیزان سبب افزایش امید در دل آن‌ها و همراهانشان شده که بهبودی سریعتر و محبت بیشتر بیماران به اهل بیت علیهم السلام را در پی دارد.

وی تقدیر از خبرنگاران شهر مشهد را چهارمین برنامه مناسبتی در عید غدیر امسال برشمرد و در توضیح آن گفت: در این پروژه از ۳۰ خبرنگار دغدغه‌مند حوزه فرهنگی و اجتماعی تقدیر و تشکر شد.

فلاح یکی از زیباترین فعالیت‌های گروه جهادی غدیر که به‌مدت ۵ سال در حال انجام است را پروژه «نبض» و عیادت از بیماران عنوان کرد و افزود: امسال هم با وجود بیماری کرونا این طرح با رعایت تمام پروتکل‌های به بهداشتی در حال انجام است.

مسؤول گروه جهادی غدیر با تاکید بر دیدار ویژه کادر درمان و تزئین فضای بیمارستان، به اتفاق ویژه‌ این طرح و اجرای آن در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این طرح توسط گروه‌های جهادی دانشجویی و با مشاوره و حمایت‌های گروه جهادی غدیر جریان‌سازی شده است.

وی متذکر شد: بازه اجرایی این طرح از یکشنبه ۱۹ مرداد تا ۲۱ مرداد ماه در بیمارستان‌های مختلف مشهد صورت می‌پذیرد.

فلاح اظهار کرد: «جشن حضور» برای فارغ‌التحصیلان دوره دبیرستان که تازه وارد دانشگاه‌ها می‌شوند در فضایی صمیمانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود که به ارائه راهکارهای کاربردی د‌ر راستای آماده‌سازی لازم برای حضور دانش‌آموختگان جدید‌الورود به دانشگاه می‌پردازد.

مسؤول گروه جهادی غدیر در خصوص اجرای کارناوال‌های غدیری، گفت: سه تریلی آذین‌بندی شده به‌نام امیر غدیر در دو محور سرخس و تربت حیدریه به روستاهای اطراف می‌روند و با برگزاری جشن‌های سیار و اهدای هدایایی به اهالی این روستاها فضایی متفاوت را رقم می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه دیگر با نام وارث به دیدار خانواده شهدا رفته و از عزیزانی که فرزندانشان را در راه غدیر و انقلاب تقدیم کردند، تقدیر و تشکر صورت می‌پذیرد.

فلاح با بیان اینکه این طرح قبل از عید غدیر برای ۳۰ خانواده شهید مدافع حرم، سلامت و ۸ سال دفاع مقدس رقم خورد، اظهار کرد: از ۱۱ مرداد ماه ۱۴ دیدار حضوری و سه مراسم زیبا در محله یک خانواده شهید صورت می‌پذیرد که یک مورد آن روز شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۰ صبح و دو مورد دیگر روز یکشنبه انجام می‌گیرد.

مسؤول گروه جهادی غدیر یادآور شد: جشن آنلاین و مسابقه دوپامین در فضای مجازی مخصوص به دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی صورت می‌گیرد و جشن پایانی آن در تاریخ ۲۳ مردادماه در روز عید مباهله صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول