اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز منتظر اعتبار

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی یکی از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز را استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تأمین‌کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: برای تکمیل این طرح 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید در هیات دولت به تصویب برسد.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز  منتظر اعتبار

علیرضا ایمانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم اجرای مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تامین‌کننده بخشی از آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه بوده که ان‌شاءالله در صورت اختصاص اعتبارات لازم و به موقع، بتوانیم قسمت مایع آن را که تامین‌کننده بخشی از منابع آبی دریاچه ارومیه می‌باشد به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز  طرح به‌عنوان بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب در حال احداث کشور به ظرفیت یک‌میلیون نفر اجرا می‌شود.

ایمانلو، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در خصوص طرح تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز گفت: مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز در سال 80 برای جمعیت 600 هزار نفری احداث شد اما با توجه به جمعیت یک‌میلیون و 600 هزار نفری کلان‌شهر تبریز تکمیل این طرح ضروری است.

ایمانلو یادآور شد: احداث مدول دوم تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال 95 و با اعتبار اولیه 182 میلیارد تومان در دو فاز مایع و لجن آغاز شد که سویل بخش مایع  بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 160 هزار میلیارد تومان برای مدول دوم  تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز هزینه شده است، تصریح کرد: برای اتمام این پروژه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص می‌توان بخش مایع این تصفیه خانه را تا پایان امسال به بهره‌برداری رساند.

ایمانلو گفت: اعتبارات مدول دوم  تصفیه خانه فاضلاب تبریز که از محل احیای دریاچه ارومیه اختصاص می یابد منتظر تصویب اعتبارات در هیات دولت است.

وی، یکی از اهداف مهم طرح احداث  مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز را استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تامین‌کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح بالغ بر 75 میلیون متر مکعب در سال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

ایمانلو خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب با هدف سالم‌سازی محیط زیست شهری، افزایش سطح بهداشت عمومی، محیطی و منطقه‌ای، ممانعت از آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی و محیط زیست از محل فاضلاب‌های شهری، استفاده از کود آلی استاندارد تولید شده در کشاورزی منطقه و تامین ظرفیت تصفیه و انتقال بخش عمده فاضلاب جمع‌آوری شده سطح شهر تبریز از دیگر اهداف ایجاد مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تبریز در مورد فرآیند تصفیه طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز، متذکر شد: فرآیند اجرای این طرح از نوع فرآیندهای حذف مواد آلی با قابلیت حذف ازت  و فسفر بوده و با توجه به مرحله‌ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین فرآیندهای به روز تصفیه فاضلاب شهری است.

یکی از اهداف مهم این طرح احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کلان‌شهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به‌عنوان تامین‌کننده عمده آب مورد نیاز احیای دریاچه ارومیه است .

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول