اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دوحه: عدم تکذیب طرح سعودی برای حمله به قطر، بیانگر واقعیت این ماجراست

مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر در واکنش به افشاگری مجله «فارن پالیسی» تأکید کرد که عدم تکذیب خبر این مجله توسط عربستان سعودی، نشانگر واقعیت ماجراست.

دوحه: عدم تکذیب طرح سعودی برای حمله به قطر، بیانگر واقعیت این ماجراست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد بن سعید الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی وزارت خارجه قطر به افشاگری مجله «فارن پالیسی» آمریکا مبنی بر تلاش سعودی برای حمله به دوحه در سال 2017 واکنش نشان داد.

این مجله پنجشنبه گذشته گزارش داد، پادشاه سعودی در جریان تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در سال 2017 صورت گرفته بود، به ترامپ پیشنهاد داده بود که به قطر حمله شود، ولی ترامپ «به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرد». این درخواست پادشاه سعودی، یک روز پس از محاصره قطر توسط ریاض، منامه، قاهره و ابوظبی مطرح شد.

روزنامه «وال استریت جورنال» نیز در می 2019 فاش کرد که ارتش سعودی در سال 2017 طرح حمله به قطر را تدوین کرده بود. این طرح سعودی، برای تسلط بر میدان گاز طبیعی قطر بود که بزرگترین میدان گازی در سراسر جهان است.

الرمیحی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «گزینه نظامی که کشورهای محاصره کننده، مطرح کرده بودند، مخالف حقوق بین‌الملل و تمامی منشورهایی است که به عنوان کشورهای حاضر در سازمان ملل برای حل اختلافات از طریق مسالمت‌آمیز، پذیرفته بودیم».


توئیتهای الرمیحی

 

وی با تأکید بر اینکه این طرح سعودی، بیانگر «سیاست ماجراجویانه، غیر مسئولانه و شبیه به سیاستی است که منطقه را در آغاز دهه شصت میلادی به بی‌ثباتی رساند»، تصریح کرد: «عدم تکذیب خبر مجله آمریکا توسط عربستان سعودی تا این لحظه، نشانگر واقعیت ماجراست. این مسئله بسیاری خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه است».

این مسئول قطری ادامه داد، از آغاز تأکید شد، تهمتهایی که کشورهای محاصره کننده قصد دارند به قطر بزنند، صرفا بهانه‌تراشی برای تحقق اهداف دیگر و بزرگتری است که بر آینده منطقه و ملتهایش تأیر می‌گذارد.

الرمیحی در پایان خاطر نشان کرد، جای تأسف دارد که گزینه نظامی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس علیه یک کشوری باشد که در این شورا حضور دارد؛ «شورایی که در اصل، بر اساس، امنیت گروهی تأسیس شد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول