اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

جشن تولد جوان رفسنجانی در روز اهدای اعضایش به ۳ بیمار نیازمند

مسئول هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: جوان ۳۶ ساله رفسنجانی در روز تولدش به ۳ بیمار نیازمند زندگی می‌بخشد.

جشن تولد جوان رفسنجانی در روز اهدای اعضایش به ۳ بیمار نیازمند

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، مسلم حمیدپور عرب‌بدوئی جوان ۳۶ ساله رفسنجانی است که امروز تولدش را در حالی جشن می‌گیرند که اعضای بدنش به‌دلیل اینکه مرگ مغزی شده به سه بیمار نیازمند در کشور اهدا می‌شود.

زهرا عظیمی مسئول هماهنگ‌کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این رابطه گفت: اهداکننده که به‌دلیل تصادف در شب سیزدهم مرداد دچار مرگ مغزی شده بود و به این مرکز انتقال داده شد، در بخش آی سی یو ۱بستری بود که امروز با رضایت خانواده‌اس قلب ،کبد و دوکلیه‌اش برداشت و به بیماران نیازمندان اهدا می‌شود.

وی عنوان کرد: بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) میزبان دومین تیم برداشت اعضا از تهران و کرمان در سال جدید است که گیرنده قلب پسر جوان ۱۸ساله‌ای است که در بیمارستان مسیح دانشوری تهران همزمان با این جوان نیکوکار برای گرفتن قلب و یک کلیه آماده عمل می‌شود؛ همچنین کبد به کرمان و یک کلیه هم به شیراز انتقال داده خواهد شد.

عظیمی تصریح کرد: تا کنون در رفسنجان ۱۰ اهدای قلب صورت گرفته که چهار مورد آن با اورژانس هوایی انجام شده است.

وی با اشاره به تلاش همکارانش در بخش اورژانس و آی سی یو ۱ بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) افزود: عمل‌های برداشت اعضا با تیم جراحی اتاق عمل همین بیمارستان و با حضورجراح قلب از تهران، جراح کبد و کلیه از کرمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول