اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

ورود اولین شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بورس

سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی در بورس تهران به عنوان نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از امروز قابل معامله شد.

ورود اولین شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به بورس

به گزارش خبرگزاری فارس بعد از آزادسازی سهام عدالت در 9 اردیبهشت 1399 فرصت یک ماهه برای سهامداران در نظر گرفته شده بود که دو روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم برای اداره سهام خود برگزینند، در نهایت از حدود 49 میلیون سهامدار عدالت، حدود 20 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم و 29 میلیون نفر روش غیر مستقیم یعنی مدیریت از طریق شرکتهای استانی سرمایه‌گذاری سهام عدالت را برگزیدند.

قرار شد پرتفو (ترکیب دارایی سهام) مشمولان به شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی منتقل و این شرکتها با افزایش سرمایه وارد بورس شوند، امروز اولین شرکت سرمایه گذاری استانی از استان خراسان جنوبی وارد بورس اوراق بهادار می‌شود.

سهام شرکت سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی در بورس تهران به عنوان نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از امروز قابل معامله شد.


سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی

هم‌زمان با عید غدیر خم نخستین شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوط به استان خراسان جنوبی در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، همزمان با عید غدیر خم، نخستین شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوط به استان خراسان جنوبی در بورس تهران پذیرش شد تا سهامداران آن، که مردم شریف خراسان جنوبی و انتخاب کنندگان روش غیرمستقیم در سهام عدالت بوده‌اند، به عنوان سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی در بورس تهران حضور یافته و سهام آنها از هفته جاری قابل معامله در بازار دوم خواهدبود.

ترکیب پرتفوی سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی مشتمل بر سهام شرکت‌های ارزنده فلزات اساسی،بانکی،  پالایشگاهی، خودروسازی و ... است که ارزش آنها در تاریخ 1399/04/01 مبنای سرمایه جدید شرکت بوده و افزایش قیمت سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی شرکت تا این تاریخ به بیش از ده هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول