اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قرار نظارت تمدید نشود، عضو شورا می‌تواند برگردد/پرونده شهرداری زنجان در انتظار تعیین تکلیف

فرماندار زنجان گفت: هم اکنون علت عدم حضور دو عضو شورا صرفا قرار نظارت قضایی است، پس اگر این قرار نباشد، وی تا تعیین تکلیف در هیأت حل اختلاف معذوریت قانونی برای حضور در شورا نخواهد داشت.

قرار نظارت تمدید نشود، عضو شورا می‌تواند برگردد/پرونده شهرداری زنجان در انتظار تعیین تکلیف

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دی‌ماه سال قبل بود که اتفاقات جنجالی در مجموعه شهری زنجان اتفاق افتاد و برخی اعضای شورا شهر به دلیل برخی مسائل دچار حاشیه‌ شدند.

شهردار زنجان و چند نفر از اعضای شورا بازداشت شدند و این روند تا اسفندماه ادامه داشت، در نهایت به خاطر این اتفاقات شهردار زنجان تغییر کرده و چهار عضو شورای شهر نیز تغییر کردند.

در این بین دو نفر از اعضای شورای شهر یعنی حمیدرضا حمیدی و اسماعیل دویران که نظارت قضایی برای ورود به شورا داشتند، استعفا کردند.

اما تکلیف دو عضو دیگر یعنی سجاد خدایی و مسعود مرادخانی به برگزاری دادگاه موکول شد، چرا که تاکنون این اعضا استعفا نکرده‌اند.

قرار نظارتی اعضای بازداشتی 6 ماه است

امروز هفت ماه از زمان نخستین بازداشتی‌های شورای شهر و قریب به 6 ماه از صدور حکم نظارت قضایی بر چند نفر از اعضا می‌گذرد، یعنی 10 روز دیگر صدور حکم نظارت قضایی به یک عضو شورا به 6 ماه خواهد رسید و رسما زمان قرار تعیین شده به پایان می‌رسد.

فرماندار زنجان در این باره به خبرنگار فارس گفت: اگر پرونده عضوی که قرار نظارتی بر آن صادر شده است تعیین تکلیف نشود، می‌تواند دوباره به شورا برگردد.

رضا عسگری با اشاره به اینکه از چهار عضو ممنوع شده برای حضور در شورا به علت قرار نظارتی، دو عضو هنوز استعفا نداده و قرار نظارتی دارند، بیان کرد: چنانچه تا پایان قرار نظارتی پرونده در هیأت حل اختلاف تعیین تکلیف نشود و قرار نظارت دوباره تمدید نشود، عضو مذکور می‌تواند به شورا برگردد.

وی تصریح کرد: هم اکنون علت عدم حضور دو عضو شورا صرفا قرار نظارت قضایی است، پس اگر این قرار نباشد، وی تا تعیین تکلیف در هیأت حل اختلاف معذوریت قانونی برای حضور در شورا نخواهد داشت.

2 عضو شورا هنوز استعفا نداده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در ارتباط با آخرین وضعیت اعضای بازداشتی شورای شهر گفت: قطعا اگر در مدت زمان قانونی کار بررسی پرونده‌ها به پایان نرسد، عضویت اعضای علی‌البدل دائمی خواهد شد.

عباس راشاد گفت: سال گذشته حمیدرضا حمیدی و اسماعیل دویران استعفا داده‌اند و جایگزین آنها مشخص شد، اما دو عضو دیگر استعفا نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون عضویت دو نفر از اعضای علی‌البدل شورا قطعی شده است، گفت:در صورت تعیین تکلیف پرونده، شرایط دو عضو دیگر نیز مشخص خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز پیش از این گفته بود، رسیدگی به پرونده شهردار و شورای شهر به اتهام اختلاس و ارتشا و ابطال مناقصه سبزه‌میدان و صرفه‌جویی ۴۲ میلیارد تومانی از جمله اقدامات قوه قضائیه در مقابله با فساد است، بوده است.

صدور قرار تامین برای 20 نفر

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی گفت: تحقیقات این پرونده تکمیل شده و به زودی مرحله دادرسی آغاز می‌شود و کل موارد با سرعت جلو رفته است و در صورت اجازه قاضی، دادگاه با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: پرونده شهرداری سنگین است و ما به دنبال رسیدگی عجولانه در این حوزه نیستیم و اصل دادرسی پرونده نیز با قوت در جریان است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: سه شهردار، یک معاون، یک مرتبط، دو کارشناس رسمی، پنج عضو شورا در ارتباط با پرونده مربوط به شورا در ارتباط با پرونده شهرداری احضار و بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: برای ۲۰ نفر در این پرونده قرار تامین صادر شده و میزان جرم این افراد میلیاردها تومان اختلاس و ارتشا بوده است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: در زمینه مبارزه با فساد هم ۱۲۹ فقره پرونده برای ۳۰۴ مدیر متخلف در استان زنجان تشکیل شد.

دادستان زنجان با تشریح بخش‌هایی از پرونده موسوم به شهرداری و شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شهردار و دو شهردار منطقه، معاون اداری مالی، مشاور اسبق استاندار، پنج عضو شورای شهر و یک کارشناس افراد درگیر در پرونده شهرداری هستند،گفت: در پرونده شهرداری ۱۱ متهم اصلی و ۲۰ نفر درگیر هستند که به پرونده آن‌ها رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه ما با شفاف سازی موافق هستیم، گفت: ما تقاضای اشد مجازات را برای این افراد داریم.

کرمی با اشاره به اینکه در بحث شهرداری ما بحث حقوق شهروندی را رعایت کردیم، گفت: بنده تاکید کردم که دستگیری‌ها در بین راه باشد و در منزل پیش خانواده و در محل کار پیش همکاران نباشد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه پس از دستگیری دو عضو یک عضو دیگر در همان زمان به دنبال این بود که یک ۲۰۰ میلیون تومان را هم بگیرد، گفت: خوشبختانه در این میان متوجه موضوع تخلف شدیم و دستگیری انجام شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول