اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وزارتخانه‌های بهداشت و علوم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی حوزه‌های آزمون کنکور را بپذیرند/ کمیسیون آموزش قاطعانه ورود می‌کند

سخگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به عدم رعایت برخی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور دکترا و کارشناسی ارشد با بیان اینکه این کمیسیون در این باره قاطعانه ورود خواهد کرد گفت: ‌وزارتخانه‌های بهداشت و علوم بهتر است این ضعف‌ها را بپذیرند.

وزارتخانه‌های بهداشت و علوم عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی حوزه‌های آزمون کنکور را بپذیرند/ کمیسیون آموزش قاطعانه ورود می‌کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (یکشنبه 19 مرداد)‌گفت: روسای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و معاون نظارت مجلس شورای اسلامی، ظرف 48 ساعت در جلسه‌ای با حضور وزرای بهداشت و علوم  مشکلات موجود را بررسی و برای نحوه رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند آنچه مهم است این است که برگزاری کنکور سراسری ضروری است اما این کنکور باید زمانی برگزار شود که از رفع اشکالات موجود اطمینان کامل حاصل شود.

در همین راستا با حجت‌‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت‌وگو کردیم.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به صورت میانگین بین 60 تا 70 درصد پروتکل‌های بهداشتی در آزمون‌های دکترا و کارشناسی ارشد رعایت شده است و بهتر است وزارت بهداشت و علوم به جای رد گزارشات متعدد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این ضعف را بپذیرند.

وی افزود: در برخی از حوزه‌های برگزاری آزمون کنکور هوا در جریان نبوده و پنجره‌ها بسته بود و به نظر می‌رسد که برخی از حوزه‌‌های آزمون کنکور اصلا صلاحیت برگزاری آزمون را نداشتند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در برخی از محل‌‌های آزمون کنکور که خود من از آنها بازدید داشتم نه کولری وجود داشت و نه هوا در جریان بود ضمن اینکه دستگاه‌های فن‌کوئل آنجا هم هوای گرم را تولید می‌کرد.

فلاحی پیش از این به خبرگزاری فارس گفته بود که گروهی 13 نفره مأمور به نظارت بر برگزاری کنکور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دولت و مجلس تعیین شده است که 8 نفر از آنها از 4 کمیسیون آموزش، بهداشت، فرهنگی و اجتماعی هستند. همچنین 5 نفر هم از نمایندگان وزارت بهداشت ناظر بر برگزاری کنکور انتخاب شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از نمایندگان مجلس هم به صورت آتش به اختیار بر روند برگزاری آزمون کنکور در حوزه‌های انتخابیه خود عمل کردند که قطعا گزارشات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کمیسیون‌ها ارائه خواهند داد و در این هفته در این باره بحث و بررسی کرده و تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: برخی گزارشات از ضعف امنیتی برگزاری کنکور خبر می‌دهد که برای مثال می‌توانم به همراه داشتن موبایل حین برگزاری کنکور اشاره کنم، اما باید در مجموع این موضوعات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بحث و بررسی کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول