اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اتصال 100 درصدی مدارس شهری ایلام به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، گفت: 100 درصد مدارس شهری استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

اتصال 100 درصدی مدارس شهری ایلام به شبکه ملی اطلاعات

 عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: بر اساس نیازسنجی در بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 414 مدرسه شهری و 595 مدرسه روستایی استان به منظور ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان معرفی شدند.

وی افزود: هم اکنون 100 درصد مدارس شهری استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، ادامه داد: در حال حاضر باهمکاری شرکت مخابرات و آموزش و پرورش استان، اتصال 414 مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات برقرار شده است.

بیرامی در ادامه به هوشمندسازی مدارس روستایی اشاره کرد و افزود: از تعداد 595 مدرسه روستایی تعداد 298 مدرسه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه هوشمند محیطی بهتر و پویاتر را برای یادگیری و بروز خلاقیت‌های دانش آموزان فراهم می‌کند،خاطرنشان کرد: استفاده هوشمند از تجهیزات و شبکه‌ ملی اطلاعات نیاز به بستر ارتباطی مناسب دارد و با توجه به پوشش حداکثری نسل سوم و چهارم اینترنت در مناطق مختلف استان، هوشمندسازی مدارس از دیگر فعالیت‌های مهم وزارت ارتباطات در استان است.

بیرامی در توضیح این پروژه، گفت: بر اساس تفاهم نامه هوشمند سازی مدارس کشور که بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است، تامین لایه زیرساخت و ایجاد بستر ارتباطی مدارس استان را در کل کشور بر عهده دارد.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول