اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جولان کرونا و بوستان‌نشینی مسافران/ شهردار سرخه: دستور بستن نداریم+ تصاویر

بوستان‌نشینی مسافران در شرایط جولان ویروس کرونا یکی از دغدغه‌های مردم شهر سرخه است؛ اما شهردار سرخه می‌گوید: برای بستن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها باید دستور ستاد کرونای استان سمنان برسد.

جولان کرونا و بوستان‌نشینی مسافران/ شهردار سرخه: دستور بستن نداریم+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، ویروس منحوس کرونا همچنان در جهان و در کشورمان جولان می‌دهد و هر روز شاهد افزایش آمار مبتلایان به این بیماری هستیم.

در شهرستان‌های استان سمنان نیز شرایط در وضعیت‌های قرمز، نارنجی و زرد قرار دارد. شهرستان سرخه نیز در وضعیت خاصی به‌سر می‌برد و برای جلوگیری از ورود به وضعیت قرمز، همکاری مردم و اهتمام مسؤولان امر را می‌طلبد.

در طول روز که از خیابان‌های سطح شهر گذر می‌کنیم، شاهد حضور مسافرانی در پارک‌ها و بوستان‌ها هستیم که فارغ از دغدغه کرونا و مشکلات آن، در حال استراحت هستند.

با توجه به درخواست‌ها و پیگیری‌های مکرر مردم مبنی بر عدم اجازه شهرداری سرخه جهت ورود و اسکان مسافران در پارک‌ها، با شهردار سرخه به گفت‌وگو نشستیم.

نمی‌توانیم پارک‌ها را ببندیم!

مصطفی نطنزی، شهردار سرخه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن شهرستان سرخه در وضعیت خاص کرونایی و حضور مسافران تابستانه در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، شهرداری سرخه به هیچ وجه نمی‌تواند پارک‌های شهر را بسته و اجازه ورود به مسافران و همشهریان را ندهد.

او گفت: ما فقط موظف به اطلاع‌رسانی هستیم و در صورت ضرورت به ممانعت از ورود مردم و مسافران به پارک‌ها باید دستور ستاد کرونای استان سمنان به شهرستان سرخه ابلاغ شود.

شهرداری به هیچ وجه وظیفه ممانعت ندارد

شهردار سرخه تصریح کرد: شهرداری به هیچ وجه وظیفه ممانعت از ورود مردم و مسافران به بوستان‌ها و پارک‌ها در ورودی شهر و حتی در وادی‌السلام را ندارد؛ بلکه با هدف جلوگیری از افزایش تجمعات و ترددها، هشدارهای لازم را در قالب پیام‌های مختلف به مردم اعلام می‌دارد.

نطنزی اضافه کرد: با توجه به شیوع اوج دوم کرونا، شهرداری سرخه در هفته اخیر به نصب بنری برای اعلام عدم حضور و تجمع همشهریان در آرامستان اقدام کرده است.

باید دستور برسد تا اقدام کنیم

شهردار سرخه گفت: در پیک اول شیوع ویروس شاهد روند صعودی مبتلایان به کرونا بودیم؛ به دستور و ابلاغ ستاد کرونای استان و شهرستان، ورودی‌های شهر بسته و کنترل شد و اجرای این کار را شهرداری عهده‌دار بود.

نطنزی گفت: شهرداری به اختیار خود نمی‌تواند به بستن ورودی شهر، پارک یا هر جای دیگری اقدام کند و این کار انجام نمی‌شود؛ مگر اینکه دستوری دریافت کند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در اوج دوم شیوع ویروس کرونا که مراتب شدت آن نیز از پیک اول بیش‌تر است، قرار داریم؛ اما شاهد اسکان مسافران در بوستان نماز، پارک ملت و پارک 13 آبان هستیم.

شهردار سرخه افزود: ما نمی‌توانیم از اسکان و استقرار مسافران خودداری کرده، بلکه فقط تذکر به آن‌ها جزو وظایف ماست؛ مگر اینکه دستورات لازم برای پلمپ پارک‌ها و بوستان‌ها به ما داده شود.

نطنزی گفت: همه ما درک می‌کنیم که مردم در شرایط سختی به‌سر می‌برند و زندگی همه ما با نوعی قانون‌مندی با توجه به رعایت دائمی پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک آن هم در این گرمای تابستان، عدم حضور در تجمعات، عدم اجازه برگزاری مراسم برای متوفیان و بسیاری مسائل دیگر همراه شده است.

او اضافه کرد: شکست و نابودی این ویروس و برقراری آرامش جسمی و روانی در جهان و خصوصاً در کشورمان نوعی همدلی و مراعات همه ما را می‌طلبد، پس باید بیشتر مراعات کنیم و حتی‌الامکان از مسافرت خودداری کرده و به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول