اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آغاز جشنواره سراسری ایران نوشت از امروز

جشنواره سراسری ایران نوشت (نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی) از امروز آغاز شد.

آغاز جشنواره سراسری ایران نوشت از امروز

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: هر سال مرداد که رفته رفته رو به نیمه دوم می‌گذاشت و به شهریور نزدیک می‌شد، پدر و مادرها به فکر تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان می‌افتادند؛ البته خرید لوازم‌التحریر خودش روایت جالبی دارد.

تهیه لوازم مدرسه، اصولا در چندین مرحله صورت می‌گرفت و رضایت فرزند در اولویت خرید وسایل بود؛ هر چند گاهی حساب و کتاب والدین در مبلغ خرید باعث می‌شد که رضایت به نسبت قیمت مورد توجه باشد.

 دنیای لوازم‌التحریر هم دنیای ویژه‌ای است؛ دنیای گسترده‌ای از طرح‌ها و کیفیت‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت که گاهی انتخاب را در خرید سخت می‌کند اما در اواخر مرداد و در اوایل شهریور هر سال، نمایشگاه‌های متعدد لوازم مدرسه شروع به کار می‌کند و این نمایشگاه‌ها هم پر مخاطب است.

اما حالا کرونا، همه چیز را تحت تأثیر قرار داده و شرایط به‌گونه‌ای است که امکان برگزاری نمایشگاه لوازم التحریر نیست. محمد یقینی مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی در این خصوص گفت: «در سال 99 متأسفانه با موضوع کرونا مواجه شدیم و از یک ماه قبل منتظر شرایط روز نماندیم و تصمیم گرفتیم نمایشگاه ایران نوشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزار نشود اما به جای آن، جشنواره سراسری ایران نوشت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برنامه‌ریزی کردیم و در حال پیش تولید آن هستیم‌ که از 18 مرداد آغاز می‌شود و تا 31 شهریور ادامه دارد».

وی ادامه داد: «در این جشنواره به جای آنکه نمایشگاه متمرکزی برگزار شود و ایجاد ازدحام کند، با فروشگاه‌های محلی و اینترنتی سراسر کشور فعالیت می‌کنیم».

بر همین اساس جشنواره سراسری ایران نوشت (نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی) از امروز آغاز شد و مراسم آغازین این جشنواره در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با حضور مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی برگزار شد.

زمان آغاز سال تحصیلی جدید مشخص است اما مدل آموزش مشخص نیست؛ به عبارت دیگر مشخص است که دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید از 15 شهریور به مدرسه می‌روند اما مشخص نیست که آیا مدارس باز می‌شود یا خیر و قرار است آموزش‌ها حضوری باشد یا مجازی؟

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره مدل آموزش در سال تحصیلی جدید گفت: «اگر مدرسه در منطقه وضعیت قرمز باشد، آموزش به صورت الکترونیکی است؛ اگر مدرسه در منطقه وضعیت زرد باشد، آموزش ترکیبی از حضوری و الکترونیکی است و اگر مدرسه در منطقه وضعیت سفید باشد، آموزش‌های به شکل قبل است».

وی ادامه داد: «در وضعیت زرد، مدارس در روزهای حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌‌شود؛ 40 درصد مدارس به‌گونه‌ای است که می‌توان با رعایت فاصله اجتماعی مدرسه را دایر کرد و در جایی که کلاس‌های درس پرجمعیت است باید به 2 دوسته تقسیم شوند؛ آن روزهایی که دانش‌آموزان در مدرسه نیستند، کلاس‌ها غیرحضوری است، ضمن اینکه همه درس‌ها باید حضوری و غیرحضوری ارائه شود؛  اگر ۴ ساعت فیزیک است، یک ساعت و نیم حضوری و یک ساعت و نیم غیرحضوری انجام می‌شود که بتوانیم از این فرصت برای همه درس‌ها استفاده کنیم؛ اگر شرایط سفید باشد، 20 درصد محتوای آموزشی باید به صورت غیرحضوری ارائه شود تا ظرفیت آموزش غیرحضوری به بلوغ برسد».

  

بر این اساس لوازم التحریر نیاز است اما اینکه چقدر باشد، مشخص نیست ولی آنچه مشخص است همان لوازم التحریری که دانش آموزان نیاز دارند، بهتر است با طرح‌های ایرانی ـ اسلامی باشد.

از سال 1391 تا به امروز جمعی از فعالان فرهنگی توانستند با تولید میلیون‌ها محصول نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی، بخشی از این بازار را از آن خود کنند؛ این افراد جهت ساماندهی مراکز تولید و توزیع، تلاش جهت رفع موانع قانونی، توسعه فعالیت‌های این حوزه، شناسایی نقاط قوت و ضعف مراکز، تلاش در تقویت قوت‌ها و اصلاح ضعف‌ها، تلاش برای افزایش کمی و کیفی تولیدات در قالب مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی گرد هم آمدند تا بتوانند با برنامه‌ای منسجم و با مدیریتی متمرکز تحت عنوان «ایران نوشت» در این عرصه به فعالیت بپردازند. 

یقینی درباره جشنواره نوشت افزار امسال اظهار کرد: «یکی از نقاط قوت این جشنواره که نسبت به نمایشگاه سال گذشته دارد، این است که تمرکز در یک نقطه نیست؛ امسال به کسانی که در این زمینه خاک می‌خورند و یکسال با همه هزینه‌های مغازه، بیمه و مالیات کار کردند تا پیش از سال تحصیلی، فروش داشته باشند اما برگزاری نمایشگاه‌های مختلف به آنها ضربه زده و باعث نارضایتی آنها شده، توجه شده است». 

مدیرعامل مجمع نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی با بیان اینکه «نوشت‌افزار تنوع زیادی دارد و از نظر عددی 10 میلیون نوشت افزار است که از بابت ریالی تا 100 میلیارد تومان بازار نوشت افزار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شامل می‌شود؛ به همین دلیل در سال‌جاری خیلی روی فروشگاه‌های محلی تمرکز کردیم و با توجه به اینکه امسال کتاب درسی ندارند، حداقل یک جبرانی برایشان باشد». 

وی گفت: «ما توزیع‌کنندگان مختلفی داریم که پای کار هستند و همزمان از روز اول جشنواره با تیزرهای تلویزیونی که تدارک دیده شده است، هم مردم را به این جشنواره دعوت می‌کنیم و هم اطلاعیه می‌دهیم تا فروشگاه‌هایی که مایل به همکاری هستند، اعلام کنند؛ البته در حال حاضر 1000 فروشگاه با ما مرتبط بوده و در حال کار هستند».

به گزارش فارس، جشنواره ایران نوشت که از امروز آغاز شد تا ۳۱ شهریور ادامه دارد و اسامی و اطاعات فروشگاه‌های توزیع لوازم‌التحریر ایرانی ـ اسلامی روی سایت ایران نوشت منتشر شده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول