اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

صادرات استان سمنان از واردات بیشتر شد

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان گفت: صادرات استان سمنان، بهار امسال از واردات بیشتر شده است.

صادرات استان سمنان از واردات بیشتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عالیه گرجی به خبرنگاران گفت: تراز صادرات در مقابل واردات در فصل بهار سال جاری مهم بوده و صادرات ایران در فصل بهار 99 در حالی به رقمی معادل 6.4 میلیارد دلار رسید که این رقم 44 درصد از مدت مشابه سال قبل کمتر است.

او گفت: همچنین در طی این مدت، واردات کل کشور با کاهش 36.8 درصدی نسبت به سال قبل به رقم 7.6 میلیارد دلار رسیده است.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان گفت: با نگاهی به آمار تجارت خارجی کشور در سه ماهه نخست سال 99 شاهد عقب‌ماندگی صادرات نسبت به واردات هستیم و در حقیقت تراز تجاری ایران در حالی در این بازه زمانی منفی بوده که خوشبختانه در این استان ارزش دلاری کالای صادراتی 4.3 برابر ارزش کالای وارداتی در همین بازه زمانی است.

او تصریح کرد: در حال حاضر، تراز تجاری استان سمنان در سه‌ماهه نخست سال جاری با صادرات به ارزش 33 میلیون دلار و واردات به ارزش 7.6 میلیون دلار مبین پیشی گرفتن صادرات از واردات استان است.

گرجی اضافه کرد: از طرفی با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا صادرات را مانند سایر بخش‌های اقتصادی تحت‌الشعاع قرار داده است؛ این آمار نشان‌دهنده وجود امکانات و ظرفیت‌های لازم برای تولید و صادرات در بین صادرکنندگان این استان بوده که از فرصت‌های پیش رو بهره برده‌اند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان گفت: در حال حاضر، 46 قلم کالا به 43 کشور جهان از گمرکات استان صادر می‌شود که لازم است از این فرصت‌ها برای توسعه و رونق اقتصادی استان به نحو مطلوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول