اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

مصباحی مقدم: کوه برجام موش زایید/ هجمه‌ها علیه توافق ایران و چین نشان‌دهنده درست بودن آن است

مصباحی مقدم گفت: هجمه‌ها علیه همکاری‌های ایران و چین ناشی از این است که یک کار درست در حال انجام است؛ وگرنه نسبت به برجام چنین هجمه‌ای را شاهد نبودیم و بعضا استقبال گسترده‌ای را شاهد بودیم و البته دیدیم که کوه موش زایید.

مصباحی مقدم: کوه برجام موش زایید/ هجمه‌ها علیه توافق ایران و چین نشان‌دهنده درست بودن آن است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس،«غلامرضا مصباحی مقدم»، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان داشته است که مهمترین بخش‌های آن از نظرتان می‌گذرد.

عملکرد دولت و مجلس دهم افسردگی سیاسی به بار آورد

- فضای سیاسی کشور فضای گرم و پرشوری نیست که این موضوع حاصل کار دولت محترم و مجلس دهم است. یعنی به گونه‌ای عمل کردند که انگیزه و علاقه مردم را برای حضور و مشارکت در انتخابات کاهش دادند.

- معتقدم اگر کسی سابقه وزارت یا نمایندگی مجلس یا یک مدیریت عمده را داشته است رجل سیاسی محسوب نمی‌شود.

قضاوت درباره عملکرد مجلس یازدهم فعلا زود است

بر خلاف خیلی افراد و رسانه‌ها که می‌بینم درباره عملکرد مجلس یازدهم اظهار نظر می‌کنند، به نظرم این اظهار نظر‌ها شتابزده است؛ مجلس در ماه‌های اول در حال شکل گیری خود بوده و وقت زیادی برای تایید اعتبارنامه‌ها و تشکیل کمیسیون‌ها گذاشته است و نمی‌توان گفت که مجلس عملکردی داشته تا درباره آن اظهار نظر کنیم؛ به نظرم زود است و باید چند ماه صبر کنیم و بعد درباره آن قضاوت کنیم.

کوه برجام موش زائید

- ارتباط بین ایران و سایر کشور‌ها باید بر اساس مصالح ملی رقم بخورد و این چیزی است که رهبر انقلاب هم عنایت و نظارت کافی روی آن دارند.

- کشوری مانند آمریکا بنا را بر ناسازگاری می‌گذارد، مقابله می‌کند و دیگر کشور‌ها را تحت فشار برای عدم ارتباط با ایران قرار می‌دهد دلیل نمی‌شود که ما از ظرفیت کشور‌های دیگری مانند چین و روسیه برای ارتباطات و پیمان‌های بلند مدت چشم بپوشیم.

- ارتباط گرفتن با کشور‌های بزرگی مانند چین و روسیه هم به نفع عزت و اقتدار و هم به نفع اقتصاد ماست، ما باید محصولات خود را صادر کنیم، نیازمندی‌های خود را از کشور‌های خارجی تامین کنیم و باید این ارتباطات بین کشور‌ها اتفاق بیفتد.

- چین کشوری است که در حال حاضر اقتصاد دوم جهان است و به زودی بعید نیست که به اقتصاد اول جهان تبدیل شود اما نیازمند انرژی و ثبات در تامین انرژی است.

- این هجمه‌ها (علیه همکاری‌های ایران و چین) ناشی از این است که یک کار درست در حال انجام است؛ وگرنه نسبت به برجام چنین هجمه‌ای را شاهد نبودیم و بعضا استقبال گسترده‌ای را در سطوح بین المللی شاهد بودیم و البته دیدیم که کوه موش زایید؛ یعنی یک توافق نامه‌ای که سر و صدای زیادی هم داشت و خیلی از آن تعریف می‌کردند نتیجه‌ای جز ضرر برای ما نداشت.

- به دنبال مشکلاتی که در برجام پیش آمد خبر این توافق نامه (همکاری ایران و چین) منتشر شد و کسانی که بد خواه این مملکت هستند این موضوع را نمی‌پسندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول