اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تأخیر در آغاز بارش‌های پاییزی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روند افزایشی دما در استان باعث می‌شود که بار‌ش‌های پاییزی نسبت به سال گذشته با تأخیر آغاز شود، گفت: طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری در برخی نقاط با غبار صبح‌گاهی پیش‌بینی می‌شود.

تأخیر در آغاز بارش‌های پاییزی چهارمحال و بختیاری

مهران چراغپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه روند افزایشی دما در چهارمحال و بختیاری باعث می‌شود که بار‌ش‌های پاییزی نسبت به سال گذشته با تأخیر آغاز شود، گفت: طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری در برخی نقاط استان با غبار صبح‌گاهی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای این مدت در بعدازظهرها افزایش ابر و گاهی وزش باد به نسبت شدید انتظار می‌رود، ادامه داد: در برخی نقاط وزش باد به نسبت شدید می‌تواند سبب خیزش گردوخاک به صورت محلی شود.

وی توصیه کرد: آبیاری و سم‌پاشی مزارع در ساعات خنک و بدون باد روز انجام شود و آبیاری مزارع با توجه به گرمای هوا و نیاز آبی محصول تنظیم شود، همچنین با توجه به افزایش دمای هوا تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها تنظیم شود.

چراغپور عنوان کرد: گرمای هوا مسؤولان باید رعایت نکات ایمنی و حفاظت از منابع طبیعی را افزایش دهند زیرا وزش بادهای نسبتاً شدید سبب آتش گرفتن علف‏زارهای خشک و سرایت به درختان جنگلی، خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان توضیح داد: در شرایط فعلی آب و هوایی تنظیم جیره غذایی ماهیان سردآبی و ایجاد تهویه مناسب استخرها با توجه به نوسانات دمای هوا و وزش باد و گردوخاک باید مورد توجه شیلات‌داران استان قرار گیرد.

انتهای پیام/68024

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول