اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الکعبی: عدم برگزاری جلسه پارلمان پیش از سفر الکاظمی به نفع آمریکاست

تحلیلگر سیاسی عراق تأکید کرد که عدم برگزاری جلسه پارلمان پیش از سفر نخست‌وزیر به واشنگتن کافی است تا پروژه جدید آمریکایی در عراق رقم بخورد.

الکعبی: عدم برگزاری جلسه پارلمان پیش از سفر الکاظمی به نفع آمریکاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق گفت که عدم برگزاری جلسه پارلمان پیش از سفر «مصطفی الکاظمی» به واشنگتن کافی است تا پروژه جدید آمریکا در عراق رقم بخورد حال آنکه برگزاری این جلسه عامل فشاری بر دولت برای توضیح محتوای سفر و ملزم کردن آن در خصوص برخی پرونده‌ها خواهد بود.

الکعبی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» ضمن ابراز تعجب از عدم برگزاری جلسه پارلمان پیش از سفر الکاظمی به واشنگتن تصریح کرد که این امر بیانگر مقاصد پنهانی برای تصویب پروژه جدید آمریکا در عراق به دور از نظارت پارلمان است.

او افزود که بهتر است مجلس نمایندگان از محتوای سفر الکاظمی به واشنگتن اطلاع داشته باشد تا او را در خصوص برخی پرونده‌ها به ویژه مصوبه پارلمان درباره اخراج نیروهای بیگانه از عراق، ملزم کند.

این تحلیلگر سیاسی عراق گفت که برخی نمایندگان «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان را مسئول عدم برگزاری چنین جلسه‌ای می‌دانند که این امر نیز به نفع آمریکاست و باعث می‌شود که پارلمان را از بیان نظر خود درباره مذاکرات با واشنگتن و حضور آمریکا در عراق دور می‌سازد.

قرار است الکاظمی هفته آینده در سفری رسمی به آمریکا عزیمت کند و با مسئولان این کشور به ویژه دونالد ترامپ دیدار کند.

در همین ارتباط،«ایناس المکصوصی» عضو پارلمان عراق تأکید کرد «دور نخست گفت‌وگوی عراق و آمریکا صرفا کلمات پراکنده‌ای بود که در بندهای آن، چیزی وجود نداشت که به سود منافع ملی عراق باشد».

مرحله نخست گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنجشنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و دو طرف درباره نحوه ادامه روابط دو جانبه رایزنی کردند و قرار است این گفت‌وگوهای مقدماتی ادامه یابد.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول