اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

سید عباس موسویان دار فانی را وداع گفت

سید عباس موسویان عضو شورای فقهی بانک مرکزی صبح امروز در سن 60 سالگی درگذشت.

سید عباس موسویان دار فانی را وداع گفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید عباس موسویان از متخصصان فقه اقتصادی و از اندیشمندان و صاحب‌نظران بانکداری بدون ربا و بانک‌داری اسلامی صبح امروز به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

موسویان از متخصصان فعال و صاحب نظر در حوزه فقه اقتصادی بود و تلاش‌ زیادی را برای اصلاح سازوکارها و رویه‌های بانکداری و به ویژه مطابقت عقود و کارکرد عقود بانکی با فقه اسلام انجام داد.

حجة‌الاسلام موسویان نویسنده مولف آثاری همچون «بازار سرمایه اسلامی»، «معاملات بانکی از منظر مراجع تقلید»، «تجربه بانکداری بدون ربا در ایران» بوده و در تدوین‌کنندگان کتاب‌های «بانکداری اسلامی» «بانکداری اسلامی مبانی نظری و تجارت عملی» بوده است.

موسویان با کمیته اصلاح نظام بانکی مجلس نهم و دهم برای تدوین طرح اصلاح قانون بانکداری بدون ربا و طرح جامع بانکداری اسلامی همکاری بسیار خوبی داشت و در غنای محتوای فقهی طرح کمک شایانی کرد.

خبرگزاری فارس به سهم خود این ضایعه را به خانواده مرحوم موسویان و همه دغدغه‌مندان حوزه فقه اقتصادی و بانکداری اسلامی تسلیت می‌گوید.

در این زمینه برخی شخصیتها از جمله ولی اله سیف مدیر عامل سابق بانک مرکزی در مورد مرحوم موسویان نوشت:

سید احسان خاندوزی عضو هیات علمی دانشگاه علامه و نماینده مجلس نیز نوشت:

محمد حسین حسین زاده بحرینی نماینده مجلس و استاد دانشگاه مشهد نیز نوشت:

محمود رضا خواجه نصیری نایب رئیس هیات مدیره بورس تهران نیز نوشت: عروج فرهیخته و استاد برجسته فلسفه و اندیشه اسلامی«حجت الاسلام و المسلمین دکتر «سید عباس موسویان » درد بزرگی را بر دل ما نهاد.

مرد میدانِ تکرار ناپذیری که همیشه و همه وقت خاضعانه در مقام فقهی و تخصصی به بازار سرمایه خدمت کرد و  اگر این انسان بزرگ در تمام این سالها کنار بازار سرمایه نبود چه بسا امروز بسیاری از ابزارهای نوین مالی مانند اختیار معامله ،فروش استقراضی ،اوراق تبعی و انواع صکوک و ...را نداشتیم .

استاد برجسته ای که همواره پشت گرمی و دلگرمی همه فعالان بازار سرمایه بودند تا ابزار جدیدی در بازار سرمایه  مطابق با استانداردهای دنیا متولد شود.

برای این فرهیخته و استاد برجسته فلسفه و دانش اسلامی و بازارهای مالی در محضر حق تعالی آرزوی رحمت و علو درجات و برای خانواده محترم ایشان و خانواده  بزرگ بازار سرمایه صبر مسئلت می نماییم . 

راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست  
آنجا جز آن که جان بسپارند چاره نیست
او را به چشم پاک توان دید چون هلال     
هر دیده جای جلوه آن ماه پاره نیست

تصویر جلد یکی از کتابهای مرحوم سید عباس موسویان در زیر آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول