اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

یوم‌العباسی متفاوت در انتظار زنجانی‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال یوم‌العباس متفاوت خواهد بود، گفت: در یوم‌العباس خیابان‌های اطراف حسینیه حتما یک برنامه برگزار می‌شود.

یوم‌العباسی متفاوت در انتظار زنجانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مختار کرمی در بازدید از خبرگزاری فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: خبرگزاری فارس در تبیین و تشریح سیاست‌های اوقاف نقش بسزایی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه کار اصحاب رسانه ارزشمند است و اگر مدیری بخواهد موفق شود همین خبرنگاران موجب آن خواهند شد،گفت: اوقاف نیز به دنبال تعامل و همکاری بیشتر با خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه مدیر بدون ارتباط با رسانه ناموفق است، گفت: خبرگزاری فارس نیز در ارتباط با مدیران و همچنین اطلاع‌رسانی جایگاه خوبی داشته و با انصاف با موضوعات فعالیت کرده است.

کرمی در ارتباط با برنامه‌های ماه محرم گفت: برنامه ماه محرم تعطیلی‌بردار نیست و منتهی نوع آن در این شرایط تغییر خواهد کرد و مردم را توجیه خواهیم کرد که به این جهت بروند و کمک‌ها به سمت کمک مومنانه باشد.

وی گفت: اوقاف نیز تا زمانی که نیات محرم را از لحاظ شرعی مشکل نداشته باشد به سمت کمک مومنانه خواهد برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه امسال یوم‌العباس متفاوت خواهد بود، افزود: در یوم‌العباس خیابان‌های اطراف حسینیه حتما یک برنامه برگزار خواهد شد و قرار است که مداحان یک برنامه داشته باشند و یوم‌العباس متفاوت خواهد بود، یعنی به صورت رزمایش کمک مومنانه فعالیت‌هایی را خواهیم داشت.

وی افزود: همه سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، یک برنامه ویژه اجرایی خواهند کرد و در ماه محرم فعالیت‌های اوقاف به سمت کمک مومنانه خواهد رفت.

مدیرکل اوقاف و امور  خیریه استان زنجان در ارتباط با مباحث مطرح شده در فضای مجازی در زمینه اینکه عزاداری محرم نباید برگزار شود، اظهار کرد: ما در برگزاری برنامه‌ها تابع قوانین و مقررات هستیم و با هرچیزی که باعث انتشار ویروس می‌شود مخالف هستیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ای مثل برنامه ماه محرم بررسی نشده است، اضافه کرد: بنابراین اگر قرار است، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، مخالفت معنایی ندارد.

کرمی تصریح کرد: قبل از ماه محرم هیأت‌ها برای این کار جلسه گذاشته است، اما کسی برای عروسی و پاساژ جلسه نگذاشته است، از این گذشته کمترین آمار ابتلا مربوط به هیأت‌هاست و وقتی آزمایش کرده است مخالفت معنایی ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور  خیریه استان زنجان افزود: برخی معاندان در فضای مجازی به دنبال عزاداری ماه محرم هستند و این بار کرونا را دست‌آویز قرار داده‌اند، در حالی که اگر کرونا هم نبود، بهانه دیگر می‌تراشیدند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول