اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ابتلای ۳۲۴۲ نفر در همدان به کرونا/ مناطق حاشیه شهر و شهرک‌ها پروتکل‌ها را رعایت کنند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از ابتلای ۳ هزار و ۲۴۲ نفر در همدان به بیماری کرونا خبر داد و گفت: مناطق حاشیه شهر و شهرک‌ها پروتکل‌ها را رعایت کنند.

ابتلای ۳۲۴۲ نفر در همدان به کرونا/ مناطق حاشیه شهر و شهرک‌ها پروتکل‌ها را رعایت کنند

ابراهیم جلیلی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: طی دو هفته اخیر ورود بیماران به بیمارستان‌های استان روند صعودی داشته اما از اواسط هفته قبل تاکنون ثابت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا ۴۵۰ بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های همدان بستری هستند گفت: قبلا روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ بیمار بستری می‌شدند که در حال حاضر به ۸۰ تا ۸۵ نفر رسیده است اما هنوز نگرانی وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی  ابن سینا با تاکید به اینکه روند بستری کمی کاهش یافته است اما همچنان بالاست خاطرنشان کرد: قبلا تعداد بستری‌ها به ۱۰۰ یا کمتر رسیده بود اما در حال حاضر ۴۰۰ تا ۴۵۰ است.

وی با بیان اینکه وضعیت حساس و شکننده است و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی خصوصا زدن ماسک و خودداری از حضور در تجمع می‌تواند کمک‌کننده باشد گفت: اگر این روند ادامه یابد پیش‌بینی می‌شود روزهای عادی تعداد مبتلایان و بستری‌ها کاهش یابد که در صورت عدم رعایت نیز احتمال افزایش وجود دارد.

جلیلی با تاکید به اینکه کنترل شرایط بستگی به نحوه رفتار مردم دارد افزود: طبق بازدیدهای صورت گرفته متاسفانه در حاشیه شهرها و شهرک‌های اطراف کمتر پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان‌های استان اغلب افرادی که بستری می‌شوند از لحاظ سطح درآمد پایین هستند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمتر توجه کرده‌اند گفت: طبق بازدیدی که با معاونت بهداشتی از مناطق مختلف داشتیم تصمیم بر این است در حاشیه شهرها بیشتر اقلام بهداشتی در اختیار افراد قرار گیرد که در کنار آن باید آموزش نیز مورد توجه باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پاسخ به اینکه طی دو سه روز اخیر شاهد حضور مسافران زیادی در همدان بودیم و قطعا این مسئله می‌تواند باعث نگرانی باشد نظر شما چیست؟ افزود: قطعا می‌تواند وضعیت بیماری را تشدید کند، روز گذشته در بیمارستان کشیک بودم که اکثر بیماران مراجعه‌کننده مسافر بودند.

وی ادامه داد: مسافری برای ملاقات یکی از اقوام خود که در بیمارستان مبتلا به کرونا بود اصرار داشت که ممانعت از این موضوع باعث درگیری آنها با نگهبان شد در صورتی که ملاقات‌ بیماران در بیمارستان‌ها ممنوع است.

 جلیلی ادامه داد: وقتی از این فرد پرسیدم چرا به همدان مسافرت کرده‌اید گفتند به خاطر عروسی، در حالی که برگزاری مراسم عروسی و عزا ممنوع شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری لازم را ندارند که می‌طلبد وضعیت هشدار و شکننده موجود را درک کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا ۹ هزار و ۲۲۹ نفر با علایم بالینی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد تست ۳ هزار و ۲۴۲ نفر مثبت شده است گفت: متاسفانه تاکنون ۴۱۰ مبتلا به بیماری کرونا در استان فوت کرده‌ است‌.

وی با تاکید به اینکه با رعایت مردم می‌توان  بیماری را کنترل کرد افزود: هرگاه مردم حساس شده‌ و رعایت کرده‌اند آمار پایین آمده اما با تجمعات آمار افزایش یافته است.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول