اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

جزئیات نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی مدارس اعلام شد


معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش، دستورالعمل نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی واحدهای آموزشی دولتی و دانشگاه فرهنگیان را جهت اجرا به استان‌ها ابلاغ کرد.

جزئیات نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی مدارس اعلام شد

به گزارش گروه آموزش ‌و پرورش خبرگزاری فارس، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در اجرای مفاد بند ی تبصره 6 قانون برنامه بودجه سال 99 کل کشور، دستورالعمل، نحوه تعیین الگوی مصرف آب، برق و گاز طبیعی واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان که از سوی سازمان برنامه‌وبودجه کشور به وزارتخانه‌های مربوطه برای بهره‌برداری و اجرا ابلاغ ‌شده بود را جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت ملاحظات ذیل، به استان‌ها ارسال کرد.

بر این اساس؛ استان‌ها باید ترتیبی اتخاذ کنند تا ضمن بهره‌برداری حداکثری از مفاد دستورالعمل مذکور با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نسبت به ارسال فهرست اسامی مدارس دولتی به انضمام شماره شناسایی/ اشتراک قبوض مصرف برق، آب و گاز و میزان مساحت ساختمان مدارس به تفکیک واحدهای آموزشی و پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان موضوع این دستورالعمل به نمایندگی‌های استانی تابعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو اقدام لازم صورت پذیرفته و نسخه‌ای از آن به این معاونت (دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع) ارسال کنند.

همچنین؛ به استناد تبصره یک ماده 3 دستورالعمل، مسئولیت رعایت الگوی مصرف و فرهنگ‌سازی جهت اصلاح الگوی مصرف از سوی دانش آموزان/ دانشجویان به ترتیب به عهده مدیر مدرسه/رئیس پردیس استانی دانشگاه فرهنگیان بوده و در صورت عدم تحقق مطلوب معافیت، مدیران مربوطه باید پاسخ‌گو باشند.

 براساس این دستورالعمل به استناد تبصره بند 10، یکی از بندهای فرم ارزشیابی مدیران مدارس/پردیس‌های استانی چگونگی عملکرد آنان در اجرای این دستورالعمل می‌باشد. لذا باید متولی خبره و مجرب برای پایش و هماهنگی مفاد دستورالعمل در استان مشخص شود تا در محاسبات فنی و تعاملات اداری با شرکت‌های آب، برق و گاز استانی/منطقه‌ای حقوق آموزش‌وپرورش تضییع نگردد.

گفتنی است؛ در اجرای هرچه مطلوب‌تر مفاد بند 11 دستورالعمل، ادارات و واحدهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ادارات کل آموزش‌وپرورش استان/منطقه/پردیس استانی، باید مشارکت و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و استان‌ها نیز گزارش عملکردشان را هر سه ماه یک‌بار به دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع ارسال کنند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول