اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جزئیات «اقدام ملی مسکن» در خراسان رضوی/ زمین از سازمان‌ها؛ مردم فقط پول ساخت را بدهند

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان رضوی گفت: طرح اقدام ملی مسکن در جهت کاهش هزینه‌های تامین مسکن برای مردم ایجاد شده است که متقاضیان ثبت‌نام شده در ابتدا بدون پرداخت هزینه زمین، می‌توانند با پرداخت تدریجی هزینه ساخت خانه‌دار شوند.

جزئیات «اقدام ملی مسکن» در خراسان رضوی/ زمین از سازمان‌ها؛ مردم فقط پول ساخت را بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، حسن خطیب زاده اظهار کرد: طرح اقدام ملی در جهت کاهش هزینه‌های تامین مسکن از راه تامین زمین توسط نهادها و سازمان‌ها برای متقاضیان ایجاد شده است که متقاضیان این تسهیلات باید در سامانه طرح ملی ثبت نام کرده و پس از واریز مبلغ اولیه جهت هر پروژه از طریق اداره مذکور به بانک معرفی می‌شوند.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی افزود: در قالب این طرح بانک، تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان جهت ساخت هر واحد مسکونی به معرفی شدگان از طرف اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرهای جدید گلبهار و بینالود و ستاد فرمان اجرایی امام(ره) پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: طرح صندوق پس‌انداز مسکن یکم به منظور کمک به اقشار بدون مسکن از محل تسهیلات ارزان قیمت است که امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان را برای زوجین فراهم آورده و بازپرداخت آن تا ۱۲ سال است.

خطیب زاده اضافه کرد: نرخ سود تسهیلات این صندوق برای مناطق مختلف متفاوت بوده به این صورت که نرخ سود برای مناطق بافت فرسوده ۶ درصد و مناطق شهری ۸ درصد است.

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان رضوی ضمن اشاره به افزایش سطح بدهی‌های معوق در شرایط کرونا تصریح کرد: طرح میثاق به منظور مساعدت با بدهکاران ایجاد شده است که شامل بخشودگی کامل تمام جرائم تسهیلات به نسبت واریز نقدی است و این طرح تا پایان مردادماه تمدید شده است.

وی ضمن اشاره به قدمت ۸۲ ساله بانک مسکن گفت: تمام تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن، در حوزه مسکن و یا مشاغل مرتبط به آن است و طبق آمار سال ۹۸، تعداد ۹هزار و ۳۷۱ مجتمع و در دوره چهارماهه نخست امسال ۲هزار و ۲۳۴ مجتمع مسکونی از محل انواع تسهیلات تامین مالی شده است.

زهره کدخدا مزرجی رئیس دایره امور اعتباری مدیریت بانک مسکن استان نیز در ادامه گفت: ساخت مسکن با کیفیت و استاندار از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا طبق سیاست‌ بانکی و وزارتخانه، سازندگان حرفه‌ای و اصولی مسکن از سازنده‌های سنتی مسکن از تسهیلات بانکی بیشتری بهره‌مند می‌شوند و طبق برنامه ریزی‌ها حمایت‌های بیشتری از آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول