اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تهدید آمریکا علیه پروژه خط لوله نورداستریم 2 شبیه اعلان جنگ اقتصادی علیه آلمان است

یکی از نمایندگان با سابقه مجلس فدرال آلمان اعلام کرد: تهدیدهای اخیر آمریکا علیه پروژه خط لوله روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم2 شبیه اعلان جنگ اقتصادی علیه آلمان است.

تهدید آمریکا علیه پروژه خط لوله نورداستریم 2 شبیه اعلان جنگ اقتصادی علیه آلمان است

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، یورگن تریتین، نماینده باسابقه مجلس  فدرال آلمان و رهبر ائتلاف اتحاد90/سبزها اعلام کرد که تهدیدهای اخیر دولت آمریکا مبنی بر تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورداستریم2 را به اعلان جنگ اقتصادی علیه آلمان تشبیه کرد.

اخیرا چند سناتور آمریکایی تهدید کردند که در صورت ادامه مشارکت آلمان در اجرای خط لوله انتقال گاز نورداستریم2، بندر مکران در منطقه ساسنیتز در شمال شرق آلمان را تحریم خواهند کرد. 

تریتین، این اقدام را به نوعی اعلان جنگ اقتصادی دانست و از برلین خواسته است تا سیاست‌های تلافی‌جویانه‌ای را علیه آمریکا در نظر گیرد.

وی طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری آلمان، گفت: ادبیات ناپسند تهدید از سوی آمریکا علیه شرکت‌های آلمانی در حال افزایش است. 

این نماینده مجلس آلمان تأکید کرد: این حجم دخالت در امور داخلی آلمان و اتحادیه اروپا از سوی آمریکا به شکل بی‌سابقه‌ای خصمانه شده و نباید بی‌پاسخ بماند. 

وی تاکید کرد: شرکت‌های آلمانی فعال در پروژه نورداستریم2 به حمایت در برابر رفتارهای غرب وحشی‌مآبانه واشنگتن نیاز دارند.

وی پیشنهاد کرد که آلمان و اتحادیه اروپا باید یک پاسخ درخور به این رفتارهای آمریکا بدهند که از جمله آنها می‌توان اعمال تحریم علیه واردات LNG از آمریکا اشاره کرد.

وی با انتقاد جدی از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به خاطر انفعال در این زمینه گفت: شهر بندری ساسنیتز که از سوی سناتورهای آمریکایی تهدید شده است، از قضا در حوزه انتخابیه خود مرکل قرار دارد. 

تریتین گفت: به سختی می‌توان این حجم از انفعال نسبت به کارگران بندر مکران را درک کرد. 

اخیراً سه سناتور آمریکایی به نام‌های هدکروز، تام کاتن و ران جانسون، طی نامه‌ای مقامات شهر ساسنیتز را تهدید کردند؛ در صورتی که به همکاری در اجرای پروژه خط لوله نورداستریم2 ادامه دهند، اقتصاد آنها را نابود خواهند کرد. 

* شرکت‌های آلمانی به دنبال حمایت دولتی

در پاسخ به تهدید سناتورهای آمریکایی کمیته روابط اقتصادی اروپای شرقی مجلس آلمان از دولت این کشور و کمیسیون اتحادیه اروپا خواسته است تا نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و از شرکت‌های آلمانی و اروپایی در برابر تهدید کشورهای ثالث حمایت کنند. آنها از دولت آلمان و اروپایی‌ها خواسته‌اند تا از شرکت‌های آلمانی و اروپایی در برابر اعمال تحریم‌های فرامرزی از سوی کشورهای دیگر حمایت مالی و قضایی کنند. 

مانوئلا اشویسیگ، نخست وزیر ایالات مکلنبورگ-فورپومرن در جنوب شمال شرق آلمان، اعلام کرده است که تهدید سناتورهای آمریکایی به اعمال تحریم به هیچ عنوان قابل قبول نیست و گفت: این به آلمان مربوط است و نه آمریکا که تصمیم بگیرد انرژی مورد نیاز خود را از کجا تأمین کند.

نیلز آنن، یک مقام آلمانی دیگر، گفت که سیاست آمریکا بر اعمال تحریم‌های فراحاکمیتی علیه شرکا و متحدان نزدیکش تهدیدی جدی علیه حاکمیت ملی آلمان است. 

وی گفت: لحن و محتوای نامه تهدیدآمیز آمریکایی‌ها علیه شرکت‌های آلمانی به هیچ وجه مناسب نبوده است.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، دوباره به خاطر عدم عمل به تعهدات از سوی آلمان در قبال ناتو و همچنین حمایت این کشور از پروژه نورداستریم2 به دولت برلین حمله کرد. 

وی گفت: خیلی جالب است؛ ما مجبوریم از آلمان در برابر روسیه حفاظت کنیم، اما آلمان برای خرید انرژی از روسیه میلیارد‌ها دلار به این کشور پول می‌دهد. 

اخیرا دانمارک هم مجوز از سرگیری لوله گذاری نورد استریم2 در آب‌های این کشور را صادر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول