اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

انشعابات غیر مجاز و آبیاری فضای سبز توسط شهرداری مهم‌ترین علل قطعی آب/ وضعیت آبی استان مناسب است

مدیر امور آب منطقه‌ای استان ایلام، گفت: انشعابات غیر مجاز و استفاده شهرداری از آب شرب برای فضای سبز از مهم‌ترین علل قطعی آب در شهر ایلام است.

انشعابات غیر مجاز و آبیاری فضای سبز توسط شهرداری مهم‌ترین علل قطعی آب/ وضعیت آبی استان مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، ظهر امروز مدیر آب منطقه‌ای با امام جمعه ایلام دیدار کرد؛ در این دیدار الله‌نور کریمی‌تبار امام جمعه ایلام، گفت: برقراری آب برای سطح شهر و استان باید عادلانه باشد و مناطقی که ساخت و ساز غیر مجاز داشته‌اند نباید تنها چند ساعت در روز آب آن‌ها برقرار باشد.

وی افزود: نیاز ما باید برای وقایع پیش رو کاملا تامین شود؛ ما باید برای ده سال آینده مشکلی نداشته باشیم چرا که جمعیت استان ایلام در حال افزایش است؛ مهمترین اقدام ما باید فرهنگ مصرف آب باشد؛ اگر مردم صرفه جویی کنند مشکلی به وجود نمی‌آید.

امام جمعه ایلام، گفت: یکی دیگر از مشکلات ما فرسودگی لوله‌های آب در سطح شهر است که باید این مشکل به زودی حل شود؛ وضعیت آبی استان ایلام به نسبت سایر استان‌ها بسیار خوب است.

90 درصد از حجم سد ایلام پر است

علی پوراحمد مدیر امور آب منطقه‌ای استان ایلام نیز در این نشست، گفت: بالغ بر 90 درصد حجم سد ایلام پر است و تا سه سال آینده ذخیره آب خواهیم داشت؛ تا اواخر خرداد ماه سال جاری سد پیوسته درحال سرریز بود.

وی افزود: سد ایلام در بهترین کیفیت کمی و کیفی به سر می‌برد؛ شهر ایلام دارای مشکلاتی است، طرح جامع تدوین آب دراز مدت ایلام مورد تایید وزارت نیرو قرار گرفته است.

مدیر امور آب منطقه‌ای استان ایلام، گفت: آب شهر ایلام به صورت بلند مدت توسط سد چناره و بخشی هم توسط سامانه گرمسیری تامین شده است؛ 270 میلیون متر مکعب توسط سامانه گرمسیری آب وارد استان می‌شود.

استفاده شهرداری از آب شرب برای فضای سبز

وی ادامه داد: اگر برابر نرمال وزارت نیرو مصرف کنیم حدود 800 لیتر بر ثانیه نیاز شهر ایلام است؛ تامین اضافی یکی از مشکلاتی است که ما با آن مواجه هستیم، پرتی آب در ایلام زیاد است که مهمترین علت آن استفاده شهرداری از آب شرب برای فضای سبز است.

پوراحمد افزود: در جلسه شورای حفاطت از منابع آب نیز مرتبا تاکید شده که شهرداری موظف است کاملا نیاز خود را تامین کند و وابستگی خود از آب شرب قطع شود همچنین انشعابات غیرمجاز نیز وجود دارد که باید به نفع مردم قطع شوند.

وی تصریح کرد: از لحاظ مدیریت توزیع نیز دچار مشکل هستیم که باید پاسخ داده شود در بسیاری از مواقع یک محله خاص همیشه قطع می‌شود؛ اگر بتوانیم یک خط لوله 200 لیتری یا بیشتر، از سد به شهر ایلام احداث کنیم نیاز تا حدودی برطرف خواهد شد؛ می‌توانیم این نیاز را برای سال آینده کاملا بر طرف کنیم و این خط لوله احداث شود.

انتهای پیام/ 970877

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول