اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیلم| اعلام وضعیت شورش در پورتلند/ معترضان دفتر انجمن پلیس را آتش زدند

اعتراضات دنباله‌دار ضد نژاد پرستی در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا شنبه شب باز هم به خشونت کشیده شد و معترضان دفتر انجمن پلیس را آتش زدند.

فیلم| اعلام وضعیت شورش در پورتلند/ معترضان دفتر انجمن پلیس را آتش زدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آتش‌سوزی داخل ساختمان انجمن پلیس در شهر پورتلند ایالت اورگن آمریکا، مقامات پلیس این شهر وضعیت شورش اعلام کردند. 

بنا بر گزارش‌ها، همزمان با تداوم اعتراض‌ها علیه تبعیض نژادی در مناطق مختلف آمریکا و خشونت‌های پلیس، درگیری‌ها در شهر پورتلند بین نیروهای پلیس و معترضان همچنان ادامه دارد.


 

شبکه «فاکس نیوز» به نقل از پلیس این شهر گزارش داد گروهی از معترضان به داخل ساختمان انجمن پلیس پورتلند هجوم بردند. در تصاویری که دوربین‌های خبرنگاران آن‌ها را ثبت کرده، شعله‌های آتش و دود از داخل ساختمان به بیرون زبانه می‌کشد.

 

 

 

به گزارش این شبکه، صدها نفر از معترضان اطراف ادارات پلیس در حدود ۸ کیلومتری شمال دادگاه فدرال این شهر که تاکنون چندین بار هدف حمله معترضان قرار گرفته، تجمع کردند. انجمن پلیس پورتلند یک اتحادیه کارگری است که اعضای اداره پلیس این شهر را نمایندگی می‌کند.

به محض اعلام وضعیت شورش، نیروهای پلیس در مقابل معترضان صف کشیدند و به سمت آن‌ها نارنجک و بطری دود پرتاب کردند. بنابر گزارش‌های محلی، عصر و غروب دیروز نیز این شهر ناآرام بوده است.

 

 

بنابر این گزارش، تجمعات این هفته نسبت به اعتراضات ماه ژوئیه که هزاران نفر حدود دو هفته برای اعتراض به حضور ماموران مخفی ترامپ در شهرشان برای سرکوب معترضان، در خیابان‌ها حضور می‌یافتند، کم‌جمعیت‌تر بوده است. ماموران فدرال بعد از اعتراضات بسیار و درگیری با معترضان و همچنین پس از درخواست‌های مکرر مسئولان این شهر سرانجام حدود یک هفته پیش آنجا را ترک کردند. در اعتراضات جمعه شب این شهر ۲۴ نفر بازداشت شدند.  

بسیاری از شهرهای آمریکا از ۲۵ ماه می (پنجم خرداد ماه) پس از قتل نژادپرستانه فردی سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» صحنه اعتراضات گسترده بود. این اعتراضات همچنان در شهر پورتلند ادامه دارد و این شهر جمعه شب، شاهد شصت و سومین شب اعتراضات بود. 

«دونالدترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که با این اعتراضات مخالف است، در واکنش به خروج نیروهای فدرال از ایالت اورگن تهدید کرده، اگر مقامات محلی نتوانند به اعتراضات خاتمه دهند این بار گارد ملی را وارد صحنه خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول