اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ضرر 50 میلیارد دلاری 5 شرکت بزرگ نفتی جهان به خاطر کرونا

شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا در سه ماهه دوم سال جاری ارزش دارایی‌های 5 شرکت بزرگ نفتی جهان 50 میلیارد دلار کاهش یابد.

ضرر 50 میلیارد دلاری 5 شرکت بزرگ نفتی جهان به خاطر کرونا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، در سه ماهه دوم سال جاری ارزش مجموع دارایی‌های 5 شرکت بزرگ نفتی جهان 50 میلیارد دلار کاهش یافت و این شرکت مجموعا یک میلیون بشکه در روز از تولید نفت خود کم کردند.

این حجم کاهش ارزش دارایی و همچنین پایین آمدن تولید نفت نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که برای شرکت‌های نفتی رخ داده است. 

اوضاع به قدری در بحبوحه کرونا برای شرکت‌های نفتی سخت شد که در برهه‌ای از زمان شاهد سقوط 30 درصدی تقاضا برای حامل‌های انرژی در جهان بودیم و هنوز هم سطح آن به دوران پیش از کرونا بازنگشته است. این 5 شرکت نفتی شامل شرکت اگزونمبیل آمریکا، شورن آمریکا، توتال فرانسه، رویال داتشل هلند و بریتیش پترولیوم انگلیس هستند. 

از این میان ارزش دارایی‌های شرکت بریتیش پترولیوم 17 میلیارد دلار کاهش یافت و این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد طی سال‌های آینده سرمایه گذاری کمتری در حوزه نفتی و گازی داشته و بیشتر به سمت تولید انرژی های تجدیدپذیر برود.

لی مگینیس، مدیر اجرایی موسسه آلارز اند مارسال، می‌گوید: تقاضای ضعیف نفت به این معناست که شرکت‌های نفتی مجبور خواهند در طرح‌های تجاری خود تجدیدنظر کنند. 

وی می‌گوید:‌ حداقل تا پایان سال 2021 شاهد رفتن شرکت‌ها به سمت تولید نفت ارزان خواهیم بود و  برای سال 2022 شاهد طرح‌های توسعه جدید هستیم. 

شرکت بریتیش پترولیوم البته پیشتر اعلام کرده است که می‌خواهد تا سال 2030 تولید نفت خود را نسبت به 3.6 میلیون بشگه در روز کنونی یک میلیون بشکه کاهش دهند. از میان این شرکت،‌ شرکت اگزون مبیل با تولید 3.64 میلیون بشکه در روز نفت بزرگ‌ترین تولیدکننده به شمار می‌رود. تولید نفت این شرکت آمریکایی در ماه‌های نخست سال جاری 408 هزار بشکه در روز پایین آمده است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول