اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

میزهای میلیاردی در شورا و شهرداری تبریز/انتخاب طراح سفارشی از میان اقوام عامل اصلی طراحی‌های غیراصولی شهرداری تبریز

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه امیدواریم شهروندان در جریان امور شهر قرار گیرند، گفت: تا زمانی که ما پشت میز‌های میلیاردی نشستیم سخنان‌مان اثری نخواهد داشت.

میزهای میلیاردی در شورا و شهرداری تبریز/انتخاب طراح سفارشی از میان اقوام عامل اصلی طراحی‌های غیراصولی شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محرم محمدزاده امروز در جلسه شورای شهر تبریز، اظهار داشت: امیدوارم روزی برسد که مردم و اعضای شورا به جوانان شهر نیز اعتماد کنند، چرا که پیروزی در جنگ هشت ساله در سایه حمایت از جوانان بوده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم شهروندان در جریان امور شهر قرار گیرند، افزود: تا زمانیکه ما پشت میز‌های میلیاردی نشستیم سخنان‌مان اثری نخواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، تصریح کرد: در شهرک اندیشه انبار خدمات بهداشتی وجود دارد که وضعیت بهداشت در آنجا مناسب نیست.

محمدزاده گفت: فضای سبز در مناطق حاشیه‌نشین بسیار کم‌ است و در فلکه آذربایجان بوی بد حاصل از نقل و انتقال زباله موجب اذیت شهروندان می‌شود.

وی یادآور شد: تبریز در گذشته شهر بدون گدا بود اما امروز شاهد حضور متکدیان از سایر شهرها هستیم که خواهشمندم به صورت جدی با حضور این افراد برخورد شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه اضافه کرد: پرداخت حقوق کارکنان قطار شهری در اولویت باشد.

 بودجه اسمی شهرداری تا امروز تحویل داده نشده است

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در تذکر خود عنوان کرد: بودجه متمرکز در شهرداری تبریز مصوب شده اما چند ماه است که مدیرکل برنامه و بودجه در شهرداری تبریز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بودجه اسمی شهرداری تا امروز تحویل داده نشده است، گفت: شهردار نسبت به مسئله برنامه و بودجه جدیت داشته باشد.
 

نتیجه تذکراتی که داده می‌شود در صحن شورا دیده نمی‌شود

فرج محمدقلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز متذکر شد: نتیجه تذکراتی که داده می‌شود در صحن شورا دیده نمی‌شود.

وی افزود: تداوم کمیسیون‌های توافق و دریافت خودیاری درست نیست که نامه کتبی آن نیز تحویل رئیس شورا داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، بیان داشت: موضوع وضعیت قرارداد پارک ‌حاشیه شهر که قرار بود بررسی شود، باید تعیین تکلیف شود.

قلی‌زاده ابراز کرد: در خصوص هزینه‌کرد در روستا‌های الحاق نشده به تبریز که دو کمیسیون برای بررسی آن مشخص شدند همچنان جواب مشخصی ارائه نشده است.

وی با اشاره به نطق میان دستور محمدحسن استوتچی، عضو شورای شهر تبریز گفت: چرا باید بررسی نشود که عضو شورای شهر اقدام به نصب بنر می‌کند؟ دلیل نصب بنر این است که به نامه‌های عضو شورای شهر پاسخ داده نشود.

قلی‌زاده اضافه کرد: پرداخت به موقع حقوق کارکنان و جواب به نامه‌ها تنها خواسته آقای استوتچی است که خواستار رسیدگی به این موضوعات هستیم.

فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: مشکلات عدم پرداخت حقوق کارکنان عینالی و شرکت بهره‌برداری بررسی شود و شهردار در این خصوص توضیح دهد.

وی با بیان اینکه در طراحی‌های پروژه‌های عمرانی دقت لازم وجود ندارد، تاکید کرد: طراحی پروژه مسقف‌سازی گلزار شهدا به‌گونه‌ای است که به دلیل کثرت شمع‌گذاری، شاهد ستون‌های بسیاری هستیم و طی بازدیدهایی که انجام داده‌ام، مشکل طراحی در پروژه پل همسان کابلی نیز شاهد هستیم.

بابایی‌اقدم افزود: براساس اطلاعات رسیده، ظاهرا عامل اصلی این مشکلات در طراحی‌ها، انتخاب طراح از میان اقوام و ارتباطات فامیلی و انتصاب طراح سفارشی برای پروژه‌های خرد و کلان در شهر تبریز موجب شده تا پروژه‌ها با طراحی‌های غلط و هزینه‌های بالا اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه نظارت درستی بر اجرای پروژه‌های شهرداری وجود ندارد، اضافه کرد:  لازم است در این زمینه توجه جدی شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز، بیان داشت: بودجه متمرکز که بارها در این خصوص تذکر دادیم، هنوز اجرایی نشده است.

بابایی‌اقدم تاکید کرد: دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین که قرار بود اجرا شود، هنوز اجرا نشده است که لازم است تسریع شود و دلایل عدم اجرا نیز بیان شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول