اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ام‌الشهدای استان مرکزی چگونه قربانی منافقین شد/ اگر امثال «شارمهد» مجازات نشوند ...

در قطعه 16 گلزار شهدای اراک بانویی خاک را در آغوش کشیده است که یکی از قربانیان عملیات تروریستی منافقین در روز 14 خرداد 1372 در حرم حضرت امام خمینی(ره) بود و به عنوان ام‌الشهدای استان مرکزی معرفی شد.

ام‌الشهدای استان  مرکزی چگونه قربانی منافقین شد/ اگر امثال «شارمهد» مجازات نشوند ...

خبرگزاری فارس، اراک؛ در میان حجم انبوه اخبار تلخ و غم‌انگیز این روزهای کشور که مردم درگیر بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی هستند، شنیدن اخباری مانند دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در داخل کشور خبر بسیار خوشحال کننده و امیدبخشی بود که اقتدار نظام را بر همگان ثابت کرد.

همین چند روز پیش بود که وزیر اطلاعات در خبری مسرت‌بخش دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) را تایید کرد، خبری که همچون خبر دستگیری روح‌اله زم شاه‌ماهی رسانه‌های ضدانقلاب، کام دوستداران انقلاب را شیرین و اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشاند.

جمشید شارمهد که از نیروهای وابسته و مورد حمایت جدی دو سرویس آمریکایی و اسرائیلی بود با عنایت حق تعالی توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دستگیر شد.

تروریست‌ترین جریان سلطنت‌طلبی جریان انجمن پادشاهی ایران که جای خود را در طبقه ششم اف‌بی‌آی(سرویس اطلاعات داخلی آمریکا) می‌دانست هیچگاه در تصورش هم نمی‌گنجید که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)  دستگیر شود.

گروهک تروریستی تندر توسط فردی به‌نام «فتح‌الله منوچهری» ملقب به «فرود فولادوند» تشکیل شد که پس از چندی ناپدید و پس از ناپدیدشدن وی، فرد دیگری به‌نام جمشید شارمهد به‌عنوان مسئول این گروهک معرفی شد.

این گروهک تروریستی به‌طور مستقیم مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را برعهده گرفته است که نخستین عملیات تروریستی این گروهک در ایران در ۲۴فروردین۱۳۸۷ در شیراز صورت گرفت که طی آن عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن یک بمب در میان عزاداران حسینۀ شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث به‌شهادت‌رسیدن ۱۴تن و مجروحیت ۲۰۰ تن دیگر شدند.

دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز ۳۰خرداد ۱۳۸۸ در حرم حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت که البته فرد بمب‌گذار موفق به واردکردن محمولۀ انفجاری به حرم حضرت امام(ره) نشد و بمب را در مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن ۸ تن از هم‌وطنان مجروح شدند.

انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴دی ۱۳۸۸، ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور و تلاش در راستای انجام عملیات تروریستی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز از دیگر نیت‌های شوم این گروهک بود که با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شد.

از دیگر طرح‌های تروریستی ناموفق این گروهک می‌توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه(س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرح‌ها نیز عقیم ماند و اجرایی نشده است.

در قطعه 16 گلزار شهدای اراک بانویی خاک را در آغوش کشیده است که یکی از قربانیان عملیات تروریستی منافقین در خرداد 1372 در حرم حضرت امام خمینی(ره) بود و به عنوان ام‌الشهدای استان مرکزی معرفی شد.

فاطمه غیاث آبادی که در سال 1372 برای بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی در مراسم ارتحال امام شرکت کرده بود، در حادثه انفجار بمب به شهادت رسید و خون پاکش سندی شد بر اقدامات وحشیانه منافقین و خودفروختگانی همچون جمشید شارمهد که بوی از انسانیت نبرده و شرف و مردانگی‌شان را فدای دشمنی‌ دشمنان این آب و خاک کردند.

ام الشهدای استان مرکزی که بود؟

فاطمه غیاث آبادی از بانوان انقلابی قبل از انقلاب از خرداد سال 42 به همراه برادرش شیخ محمود که مفسر قرآن و مداح اهل بیت(ع) و مقلد امام بود، به حمایت از امام راحل برخاستند و بارها توسط ساواک مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

وی در دوران انقلاب و در سال‌های 56 و 57 در تمام راهپیمایی‌ها و مبارزات شرکت می‌کرد، به کمک برادرش اعلامیه‌های امام را پخش می‌کرد، خانه‌اش را محل رفت و آمد انقلابیون قرار داده بود و به انقلابیون کمک می‌کرد.

داوود غیاثی‌راد تنها فرزند پسر این بانوی بزرگ به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: مادرم بعد از انقلاب اولین بار در قم به محضر امام راحل رسید و علاقه و ارادت خود را به ایشان اعلام کرد.

وی افزود: با شروع جنگ تحمیلی به جبهه رفت و در پیران‌شهر و آذربایجان غربی خدماتی مانند شستن لباس و دوخت و دوز به رزمندگان ارائه می‌کرد و برای اینکه راحت‌تر بتواند خدمت کند خانه و زندگی‌اش را به مدت دو سال از اراک به ارومیه منتقل کرد و مدام در پیران‌شهر در رفت و آمد بود.

فرزند ام‌الشهدای اراک تصریح کرد: بعد از جنگ فعالیت خود را به نهضت سوادآموزی استان مرکزی آغاز کرد و به افراد بی سواد آموختن و نوشتن می‌آموخت.

غیاثی‌راد بیان کرد: پس از ارتحال امام(ره) از شهرک شهید محلاتی و خیابان پاسداران تهران پیاده تا مرقد امام در مراسم تشییع شرکت کرد، هرسال در مراسم ارتحال شرکت می‌کرد تا اینکه در سال 72 در حادثه انفجار بمب در نقطه‌ای که منافقین بمب گذاشته بودند مورد اصابت انفجار بمب قرار گرفت و به شهادت رسید.

 

وی گفت: پیکر مطهرش را در حالی که نیمی سوخته و نیمی دیگر به دلیل هجموم جمعیت در زیر دست و پا از بین رفته بود، در معراج شهدا تحویل گرفتم، مراسم تشییع از مسجد جامع غدیر خم(مسجد ضرابخانه سابق)تا حسینه ارشاد برگزار شد و بعد از آن از تهران به اراک منتقل شد و در قطعه 16 گلزار شهدای اراک در بین شهدا و با حضور جمعی از مسوولان استانی و نظامی و انتظامی با تشریفات خاص به خاک سپرده شد.

فرزند پسر شهیده غیاث‌‌آبادی از چاپ کتاب زندگی‌نامه این شهیده خبر داد و گفت: کتاب مهر عروج که نشانگر مهر مادرم در مرقد امام راحل است  توسط همکارانش در آموزش و پرورش به چاپ رسیده که شرح کاملی از هجرت و شهادت این بانوی بزرگوار قرآنی است.

جریان نفاق با ریختن خون انسان‌های پاکی همچون بانو غیاث‌آبادی عده‌ بسیاری را به شهادت رساندند که دستگیری امثال جمشید شارمهد بیش از همه خانواده‌های این شهدا را خوشحال کرده است که امید است هرچه سریع‌تر این جنایتکار به سزای اعمالش برسد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول