اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کاهش شدت شیوع بیماری کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کاهش شدت شیوع بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: الزامات بهداشتی در میادین تره‌بار، پیشخوان‌های دولت و ادارات کمتر رعایت می‌شود.

کاهش شدت شیوع بیماری کرونا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد سید احمد هاشمی ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران خراسان شمالی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: کاهش حساسیت‌ها به شیوع این بیماری در ماه‌های گذشته باعث افزایش روزافزون موارد ابتلا و فوت براثر کرونا در استان و کشور بود.

وی میزان کشته‌شدگان براثر کرونا در خراسان شمالی طی مردادماه را همچون ماه گذشته دانست و گفت: آمار متوفیان کرونا در تیرماه بالغ‌بر ۸۰ نفر بود درحالی‌که از ابتدای شیوع بیماری در استان تا خردادماه فقط ۱۵۰ مورد فوت ثبت‌شده بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر لزوم دستورالعمل‌های بهداشتی و اعلام رسانه‌ها در ترویج این اقدامات گفت: بازدیدهای سرزده از مراکز پیشخوان دولت و میدان تره‌بار نشان داد که اکنون مسائل بهداشتی در این موارد رعایت نمی‌شود و حتی در ادارات نیز حساسیت‌ها کاهش پیداکرده است.

وی با ابراز تأسف نسبت به برگزاری برنامه‌های دارای تجمع همچون مراسم عروسی و میهمانی‌ها در استان تصریح کرد: احتمال اعمال محدودیت‌هایی در این راستا در استان وجود دارد زیرا باید برای کاهش مجدد آمار بستری و ابتلا به این بیماری اقدامات بهداشتی به میزان حداکثری رعایت شود.

هاشمی درباره وضعیت تولید ماسک نیز در استان خاطرنشان کرد: اعطای ماسک رایگان به مردم پیشنهادی خوب است اما تاکنون قابلیت اجرایی شدن پیدا نکرده است.

وی همچنین تجهیزات پزشکی لازم در استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: کمبود تجهیزات پزشکی در استان وجود ندارد و در حال مکان‌یابی برای استقرار ۸ تخت ویژه‌ای سی یو در بیمارستان‌های استان تا انتهای این هفته هستیم و اکسیژن ساز نیز برای بیمارستان‌های امام حسن و امام علی بجنورد در حال تهیه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان را هم‌اکنون ۱۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: قریب به ۵ هزار نفر درمجموع در بیمارستان‌های استان بر اثر ابتلا به کرونا بستری‌شده‌اند.

وی در انتها از کاهش شدت شیوع بیماری در استان نیز خبر داد و افزود: متأسفانه به‌طور میانگین تعداد متوفیان روزانه کرونا در استان بالغ بر ۶ نفر است و در روز جواب تست ۲۲۰ نمونه آزمایش کرونا در استان اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول