اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون بر اساس آخرین آمار ۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد.

۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدحسن میرعماد بعدازظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به ریاست حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری، ۲۱ هزار و ۴۴۰ اراضی آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی دیم در استان سمنان به کشت گندم اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون بر اساس آخرین آمار ۷۶ هزار تن گندم از مزارع استان سمنان برداشت شد، ادامه داد: روند برداشت گندم در مناطق ییلاقی و سردسیری استان سمنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود حداکثر یک هزار و ۵۰۰ تن دیگر گندم هم از مزارع استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: ۲۸ مرکز خرید گندم در سال جاری در استان فعال بود و ۲۳۰ دستگاه برداشت گندم از نقاط مختلف کشور به استان سمنان در ماه‌های گذشته منتقل شد.

میرعماد تأکید کرد: در سال جاری پیش‌بینی شده بود که ۳۵ هزار تن گندم از شهرستان میامی برداشت شود که این رقم به عناوین مختلف محقق نشد.

وی عنوان کرد: قیمت گران‌تر جو به نسبت گندم از دلایل بی‌رغبتی گندم‌کاران استان در کشت گندم در استان در سال زراعی جاری بوده و قیمت جو به ازای یک کیلوگرم تا سه هزار تومان است در حالی که قیمت گندم به ازای یک کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول