اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌جای بیان مشکلات باید پیگیر حل آنها باشیم/ مشکلات «قشم» را به‌طور ویژه در کمیسیون با همکاری آرامی پیگیری می‌کنیم

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس گفت: با شعار و تندی کار پیش نمی‌رود. ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم به جای طرح مشکلات در رسانه‌ها و تریبون‌ها، پیگیر حل مشکلات مردم باشیم و خبر از حل مشکلات بدهیم و الا مردم بهتر از ما از مشکلات خبر دارند.

به‌جای بیان مشکلات باید پیگیر حل آنها باشیم/ مشکلات «قشم» را به‌طور ویژه در کمیسیون با همکاری آرامی پیگیری می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری در جمع شماری از فعالان اجتماعی و اقتصادی هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان به لحاظ بهره‌مندی از شاخص‌های مطلوب مدیریت شهری و رفاه عمومی دچار مشکلات عدیده‌ای است که یکی از آنها وضعیت نامناسب رها شدن فاضلاب بندرعباس به دریااست که بواقع وضعیت بسیار زشت و زننده‌ای دارد و بسیاری از مردمی که به ما به عنوان نماینده هرمزگان مراجعه می‌کنند، از این موضوع گلایه دارند و بسیاری از میهمانان استان نیز از این وضعیت به عنوان زشتی سواحل جنوب و ساحل بندرعباس یاد می‌کنند.

وی با بیان این که بی‌توجهی به برخی خواسته‌های مردم سبب شده تا عملا کیفیت زندگی عمومی تحت‌الشعاع قرار گیرد، عنوان داشت: ما به عنوان نماینده همه مردم ایران وظیفه داریم که این مشکلات را بر اساس قانون و وظیفه نمایندگی‌مان که در قانون اساسی کشورمان نیز تصریح شده، مورد توجه قرار دهیم و مطالبات عمومی مردم را پیگیری کنیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت عنوان داشت: وضعیت محرومیت در جزایر خلیج فارس به یک عزم ملی برای رفع آنها نیاز دارد. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت مسکونی‌ساختن جزایر خلیج فارس تأکید دارند یعنی این که یک کار مضاعفی برای فراهم آوردن تمامی زمینه‌های زندگی مطلوب در جزایر فراهم شود.

جباری درباره محرومیت‌های جزیره قشم به عنوان کلیدی‌ترین جزیره خلیج فارس اشاره و گفت: مردم قشم شایسته بهترین زندگی بدور از محرومیت‌ هستند اما هنوز مشکل آب در این جزیره وجود دارد و بسیاری از مردم ساکن روستاها و بزرگان جزیره قشم بارها از بنده در این زمینه استمداد پیگیری داشته‌اند و ما مصمم هستیم تا در هیأت رییسه کمیسیون عمران به همراه آقای آرامی نشست ویژه‌ای برای رفع مشکلات جزایر هرمزگان بخصوص قشم داشته باشیم و این مشکلات را پیگیری و رفع کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان، یکی دیگر از مشکلات قشم را موضوع ته‌لنجی و بارهای بازرگانان قشم و چالش اخیر در این جزیره عنوان و خاطرنشان کرد: ما در پارسیان و بندرلنگه نیز این مشکل را داشتیم که بحمدالله با پیگیری فراوان این مشکل رفع شد و مشکل در قشم را نیز شخصا پیگیری خواهم کرد تا تجار و بازرگانانی که مدت‌ها است بار آنها در روی کشتی روی دریا مانده و یا در گمرک در پیچ و خم‌های قانونی گرفتار شده، از این بحران رهایی پیدا کنند.

وی با بیان که مردم درخواست مکرر ایجاد موج‌شکن در سواحل قشم را دارند و این موضوع را مستمرا از طریق ما در کمیسیون عمران مطرح می‌کنند، گفت: ایجاد موج‌شکن برای روستاهای ساحلی می‌تواند گشایش ایجاد کرده و زندگی مردم صیاد را نیز آسان‌تر کند.

جباری با اشاره به موضوع جدایی بخش‌هایی از غرب هرمزگان که هر از گاهی توسط برخی اظهارنظرهای غیرمسؤولانه افرادی در استان فارس تبدیل به چالش و نگرانی مردم می‌شود، نیز بیان کرد: باور ما این است که هیچ دلیل موجه و منطقی برای این جداسازی وجود ندارد و مردم هرمزگان نیز زیر بار این موضوع نخواهد رفت و این مسأله به جز ایجاد کدورت و ناراحتی میان مردم شریف دو استان، ثمری در بر ندارد.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس تصریح کرد: اگر منابع و یا اعتباراتی برای توسعه سواحل غربی هرمزگان وجود دارد و یا این که عده‌ای مدعی آباد کردن مناطق غربی پارسیان هستند، در همان مجاور شهرهای‌شان، مناطق محرومی است که اوضاع بغرنجی دارند و کمر همت به توسعه همان آبادی خودشان و عمل به وعده‌هایی کنند که به نفع آرامش مردم باشد و الا خط و نشان کشیدن برای مردم ساحل نشین و دست‌درازی به حریم مردم یک منطقه در شان مسؤول نظام جمهوری اسلامی نیست.

جباری در پایان گفت: با شعار و تندی کار پیش نمی‌رود. ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم به جای طرح مشکلات در رسانه‌ها و تریبون‌ها، پیگیر حل مشکلات مردم باشیم و خبر از حل مشکلات بدهیم و الا مردم بهتر از ما از مشکلات خبر دارند.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول