اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ذخایر طلا و ارز روسیه در مسیر ثبت بالاترین رقم 12 سال گذشته

ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه در یک هفته به بالای 9 میلیارد دلار افزایش یافته است و می‌تواند رکورد پیشین یعنی بیش از 598 میلیارد دلار در ماه آگوست را رد کند.

ذخایر طلا و ارز روسیه در مسیر ثبت بالاترین رقم 12 سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، تحلیلگران ریانوستی پیش‌بینی کردند ذخایر طلا و ارز خارجی روسیه در یک هفته به بالای 9 میلیارد دلار افزایش یافته است و می‌تواند رکورد پیشین یعنی بیش از 598 میلیارد دلار در ماه آگوست را رد کند.

بر اساس جدیدترین آمار بانک مرکزی روسیه، ذخایر صندوق‌های بین‌المللی به بالاترین میزان در اواخر ماه گذشته نزدیک شده اند؛ در آن ماه آنها به بالاترین میزان در 12 سال گذشته برابر با 591.8 میلیارد دلار رسیدند.

آمارهای منتشره نشان داد ذخایر در هفته 24 تا 31 جولای، 9.1 میلیارد دلار یا حدود 1.6 درصد افزایش یافته است. این ناظران گفتند این افزایش به علت ارزیابی مجدد مثبت و افزایش قیمت طلا صورت گرفته است.

به نوشته راشاتودی، ذخایر فورکس روسیه در آگوست 2008 به 598.1 میلیارد دلار یعنی بالاترین رقم در تاریخ این کشور رسید. با این حال، این ذخایر در بحبوحه بحران جهانی اقتصاد به سرعت کاهش یافت و در کمتر از 3 ماه بیش از 100 میلیارد دلار از آن کم شد.

تحلیلگران می‌گویند ذخایر فورکس ممکن است تا پایان ماه آگوست، به 600 میلیارد دلار برسد. به گفته سرگئی گریشونیوم از آژانس رتبه‌بندی ملی روسیه، به علت افزایش نرخ یورو در برابر دلار، افزایش نرخ ذخایر می تواند، ذخایر طلای روسیه می تواند بیش از 2 درصد افزایش یابد.

این آژانس انتظار دارد ذخایر ارزی به 448 تا 450 میلیارد دلار برسد.

درحالی‌که تحلیلگران ریانووستی توافق دارند که ذخایر طلا و ذخایر ارزی روسیه رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد، برخی از تحلیلگران از رشد کمتر می‌گویند.

بر اساس آژانس رتبه بندی ACRA در مسکو، سطح ذخایر صندوق های بین المللی احتمالا در اواخر سال جاری و اوایل سال 2021 افزایش خواهد یافت.

این موسسه پیش بینی کرد ذخایر ملی فورکس روسیه در نیمه دوم سال به رکورد 598 میلیارد دلار برسد اما به علت بی ثباتی طلا، برای مدت زیادی سطح رکورد نمی‌ماند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول