اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تداوم انتقادها از تحریم‌های یکجانبه آمریکاعلیه کوبا و ونزوئلا

شماری از کارشناسان سازمان ملل متحد از تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان کوبا و ونزوئلا در بحبوحه شیوع کرونا در این کشورها انتقاد کردند.

تداوم انتقادها از تحریم‌های یکجانبه آمریکاعلیه کوبا و ونزوئلا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی کارشناسان سازمان ملل متحد از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کوبا و ونزوئلا در بحبوحه شیوع کرونا انتقاد کردند.

به نوشته خبرگزاری کوبایی «پرنسا لاتینا» پنج کارشناس سازمان ملل متحد در این باره اذعان کردند که این تحریم‌های یکجانبه باعث رنج و محدودیت‌های بیشتری برای شهروندان کوبا و ونزوئلا شده است. به گفته این کارشناسان، معافیت‌های بشردوستانه نیز تاثیری نداشته و مردم نمی‌توانند از خود برابر بیماری‌هایی چون «کووید -19» محافظت کنند.

در گزارش این کارشناسان آمده است که این تحریم‌ها تحت نام حقوق بشر، در واقع در حال کشتن مردم است و آنها را از حقوق اساسی خود از جمله مراقبت‌های بهداشتی، تهیه مواد غذایی و زندگی محروم می‌کند. «آلنا دوهان» از گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد خواستار افزایش اقداماتی برای لغو تحریمها یا کاهش آن‌ها  برای امکان افزایش دسترسی به محصولات اساسی مانند مواد بهداشتی و تجهیزات پزشکی شد.

دولت‌های کوبا و ونزوئلا نیز اذعان کرده‌اند که  از ابتدای همه گیری کرونا، مقامات ایالات متحده تحریم‌ها را افزایش داده و به جای کاستن از آن‌ها، از ورود لوازم پزشکی و کالاهای اساسی جلوگیری کرده اند.

دولت آمریکا مدت‌هاست که با هدف سرنگون ساختن دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کرده و کشورهایی همچون کوبا و روسیه را که با ونزوئلا همکاری تجاری دارند، تحت فشار قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

آمریکا مدتهاست که کوبا را  نیز با بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول