اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش 28 درصدی تردد در محورهای چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از اسفند سال گذشته تا اواسط مردادماه جاری تردد ماشین‌ها ۲۸ درصد کاهش و اتوبوس در حوزه بار و مسافر ۴۸ درصد افزایش داشته است.

کاهش 28 درصدی تردد در محورهای چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز عزیزاله روشن در نشست خبری با خبرنگاران گفت: یکی از نگرانی‌هاس ما در ایام زمستان و پاییز است که تمام راهداران در یک فضای بسته قرار دارند و اگر یکی از آنان به ویروس کرونا مبتلا شود تمام مجموعه را درگیر می‌کند و خدمت‌رسانی را تحت الشعاع قرار می‌هد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: آمار راه‌های اصلی فرعی و روستایی سه هزار ۷۳۹ کیلومتر است که نزدیک هشتصد کیلومتر خاکی یا شنی و بالای ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان داریم.

وی با اشاره به تعداد راهدارخانه‌های استان اظهار داشت: تعداد ۴۲ راهدارخانه داریم که ۱۰ مورد از آنها موقت و ۳۲ مورد دائم است؛ همچنین در خدمات راهداری سامانه تردد شمار برخط ترافیک محورها را محاسبه می‌کند که در اکثر محور‌های اصلی و فرعی این سامانه وجود دارد.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ استان با اشاره به کاهش سفر از اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ مرداد امسال، گفت:  تردد ماشین‌ها ۲۸ درصد کاهش و اتوبوس در حوزه بار و مسافر ۴۸ درصد افزایش داشته هم چنین در حوزه ثبت بارنامه و توناژ از ابتدای سال تا امروز حدود ۴ درصد افزایش داشته‌ایم.

روشن عنوان کرد: استان ما ۴۹ نقطه پرتصادف دارد که تمام نقاط آشکار‌سازی شده است و الزامات ایمنی شامل شیار‌های لرزاننده، خط‌کشی، سه راهی‌ها، چراغ چشمک‌زن نصب و فقط ۶ نقطه استان رفع خطر شده و ۷ نقطه دیگر در دست اقدام است و ۶۷ نقطه پر خطر در استان وجود دارد که در صورت تایید سازمان در تهران می‌توان روی این نقاط اعتبار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به آمار تردد در کل استان افزود: در کل راه‌های استان ۱۵ درصد کاهش تردد داشته‌ایم و ورود به استان ۳۷ و خروج از استان ۳۵ درصد کاهش یافته‌ است.

 وی با بیان اینکه روکش آسفالت با افزایش قیمت قیر از هر تن یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است گفت: ما در تامین قیر آسفالت دچار مشکل هستیم که پیمانکار باید از اراک قیر وارد استان کند؛ تجهیزات و ماشین آلات راهداری از دغدغه‌های اصلی استان ما است که سن متوسط این ماشین آلات بالاست و نیاز به تعمیر دارند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول