اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی: عامل بمباران هیروشیما و ناکازاکی به جای پاسخگویی مدعی یکه تاز مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه بمباران هیروشیما و ناکازاکی هنوز در خاطرات مردم ژاپن و جهان موج می‌زند، گفت: عامل این دو بمباران، دولتی است که به جای پاسخگویی، مدعی یکه تاز مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است.

موسوی: عامل بمباران هیروشیما و ناکازاکی به جای پاسخگویی مدعی یکه تاز مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در توئیتی در سالگرد بمباران اتمی ناکازاکی توسط آمریکا با اشاره به جمله‌ای از «ویلیام فاکنر» (نویسنده آمریکایی) مبنی بر اینکه «شاید واقعه هرگز یکبار نیست» نوشت: «اما واقعه یک بار باشد یا بیش، بمباران اتمی بیش از یک بار بود.بمباران هیروشیما و ناکازاکی هنوز در خاطرات مردم ژاپن و جهان موج می‌زند. طرفه آنکه عامل هر دو، دولتی است که به جای پاسخگویی، مدعی یکه تاز مقابله با سلاح‌های کشتار جمعی است.»

 

 

بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی به ترتیب ۶ و ۹ اگوست ۱۹۴۵ رخ  داد. این دو بمباران در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن،  رئیس‌جمهور وقت آمریکا انجام شد و در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله سه روز بر شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر شد. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول