اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون:‌از تحقیق مستقل،‌ بی‌طرفانه و معتبر درباره انفجار بیروت حمایت می‌کنیم

رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در یک رشته پیام درباره کنفرانس مجازی کمک به لبنان گفت که فرانسه از یک تحقیق مستقل، بی طرفانه و معتبر درباره انفجار عصر روز سه‌شنبه در بیروت حمایت می‌کند.

ماکرون:‌از تحقیق مستقل،‌ بی‌طرفانه و معتبر درباره انفجار بیروت حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در رشته‌پیام‌هایی در توئیتر به کنفرانس مجازی روز یکشنبه درباره لبنان اشاره کرد.

وی در این پیام‌های توئیتری نوشت: «هم اکنون درباره آینده لبنان تصمیم‌گیری شد. هدف کنفرانس امروز به حرکت در آوردن و جمع کردن منابع جامعه جهانی برای پاسخ به نیازهای مردم بیروت است.»

ماکرون اضافه کرد: «ما در حال ارسال یک پیام واضح هستیم: ما، جامعه جهانی، شرکا و دوستان نزدیک لبنان، اجازه نخواهند داد تا مردم لبنان سقوط کنند.»

وی گفت: «نیازهای فوری برای مردم لبنان که توسط کسانی که در میدان در حال کار هستند عبارت است از، خدمات بهداشتی، غذا، آموزش و مسکن است. اینها اولویت‌هایی هستند که ما درباره آنها اقدام می‌کنیم.»

رئیس جمهور فرانسه افزود: «تلاش‌هایی که ما در حال فراهم کردن آن هستیم باید به صورت طولانی مدت مورد حمایت قرار بگیرد و ما توجه خواهیم کرد که کمک‌ها به صورت موثر به مردم منتقل شوند.»

ماکرون در ادامه این رشته پیام درباره کنفرانس مجازی کمک به لبنان گفت: «پیشنهاد کمک ما شامل حمایت از یک تحقیق مستقل بی طرفانه معتبر درباره انفجاری است که روز 4 آگوست (14 مرداد) روی داد. این انتظار مشروع و محکمی از سوی مردم لبنان بوده و این سوال درباره اعتماد است.»

وی گفت: «مردم لبنان آزاد و دارای حق حاکمیت هستند. این به مقامات این کشور بستگی دارد که به شیوه‌ای عمل کنند که مانع از سقوط لبنان شوند و به خواسته‌ای که توسط مردم لبنان به صورت مشروع و در خیابان‌های لبنان ابراز می‌شود پاسخ دهند. »

رئیس جمهور فرانسه در پایان این پیام‌های توئیتری نوشت: «هم اکنون درباره آینده لبنان توسط خود لبنان و شرکای بین‌المللی که در کنارش هستند تصمیم‌گیری شد.»

سه‌شنبه گذشته آتش‌سوزی در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث انفجار نیترات‌آمونیوم انبار شده در این بندر شد و بر اثر آن، بیش از ۱۵۰ تن کشته و شش هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول