اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

رسالت خبرنگاری بسیار سخت و دشوار است

رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به اینکه رسالت خبرنگار از رسالت یک مدیر برجسته کشوری بسیار بالا و مهمتر است، گفت: شرایط یک خبرنگار بسیار سخت تر از دیگر مسوولان است و این امر بر همه آشکار و واضح است.

رسالت خبرنگاری بسیار سخت و دشوار است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ایوب مقیمی عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه  که به مناسبت روز خبرنگار در باشگاه فرهنگیان گچساران برگزار شد، اظهار کرد: رسالت خبرنگاری رسالت بسیار سنگینی است چرا که خبرنگار باید حتما خبر منتشر کند  و این خبر موافق و یا مخالفانی را به همراه دارد.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران  با اشاره به اینکه این اخبار قطعا دارای موافقان و مخالفان  است و همیشه خبرنگار متهم است، گفت: شما خبرنگاران به رسالت خود افتخار کنید و هیچگاه از این مسیری که در آن قرار دارید خسته نشوید.

وی ادامه داد: در این رسالت بسیار خطیر که هم پاداش و عذاب دنیوی و اخروی دارد و  چنانچه که در مسیر و رسالتی که دارید کم و زیاد کنید این عذاب و پاداش نصیب شما خواهد شد.

 مقیمی خطاب به خبرنگاران ابراز کرد: خبرنگار چنانچه اگر مشاهده کرد که یک مدیر از مسیر خود خارج شده  رسالت شما  خبرنگاران نقد آن مدیر است.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه رسالت خبرنگاری یعنی صداقت در کلام است از خبرنگاران خواست تا  آنچه که واقعیت است در اخبار درج کنند.

وی عنوان کرد: اگر در جامعه ای خبرنگار وجود نداشته باشد یقین داشته باشید فساد در هر بُعدی ورود کرده و فساد آرام آرام باعث از هم پاشیده شدن جامعه می شود.

مقیمی با اشاره به اینکه رسالت خبرنگار از رسالت یک مدیر برجسته کشوری بسیار بالا  و مهمتر است، اذعان کرد: شرایط یک خبرنگار بسیار سخت تر از دیگر مسوولان است و این  امر بر همه آشکار و واضح است.

 وی ادامه داد: شاید برخی از شما از نظر فکر سیاسی با من نیستید اما با جسارت بیان می‌کنم که کار تک تک شما قابل تحسین است.

 رئیس آموزش و پرورش گچساران در ادامه به بازگشایی مدارس در نیمه شهریورماه امسال اشاره کرد و گفت: دغدغه بسیاری از والدین بازگشایی مدارس است اما بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید بر اساس  مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا است.

 وی اذعان کرد:  در بخشنامه بازگشایی مدارس در نیمه دوم شهریورماه  شامل کل کشور نیست و مدارس در شهرستان‌های سفید ((وضعیت کم خطر)) کلاس های درس به صورت حضوری برگزار می‌شود.

مقیمی افزود: اما در شهرستان ها که وضعیت هشدار،نارنجی و قرمز است شرایط به گونه دگر خواهد بود و امیدواریم که شرایط در شهرستان  مطلوب شود و دانش آموزان بتوانند در کلاس درس حضور پیدا کنند.
 

رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی جدید است، ابراز کرد:یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش در زمان شیوع ویروس کرونا راه اندازی سامانه شاد برای دانش آموزان  بود که هم اکنون این سامانه  برای آغاز سال تحصیلی جدید فعال خواهد شد.

مقیمی با اشاره به اینکه برنامه شاد از اسفندماه تا کنون تغییرات زیادی یافته است، عنوان کرد: قطعا هیچ برنامه‌ای نمی تواند جای حضوری و فیزیکی معلم و دانش آموزان را در کلاس درس  بگیرد و تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: اکنون دغدغه ما دانش آموزان پایه دوازدهم است که قرار است پس از دوازده سال تحصیل  در کنکور شرکت کنند و ما برای این دانش آموزان قطعا برنامه خاصی در نظر خواهیم گرفت.

مقیمی در ادامه به نصب بنر هزینه شهریه و سرویس ایاب و ذهاب روی دیوار مدارس اشاره و عنوان کرد: این نصب بنر تنها برای آگاهی اولیا است و اجباری به پرداخت شهریه برای سال تحصیلی جدید نیست.

رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: چنانچه وضعیت شهرستان گچساران کم خطر شد برگزاری کلاس‌های درس به صورت 50درصد دانش آموزان خواهد  بود.

وی با اشاره به اینکه تقریبا  بیش از 90درصد دانش آموزان در سامانه سناد برای آغاز سال تحصیلی جدید نام نویسی کرده‌اند، افزود:به لحاظ فیزیکی بیش از 95درصد مدارس گچساران و به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز هستند و تجهیزات مدارس گچساران به نسبت دیگر شهرستان‌ها بهتر است.

 مقیمی ادامه داد: در حال حاضر در  حوزه ابتدایی قریب بر چهل معلم ابتدایی کمبود  نیرو داریم که با آغاز سال تحصیلی نیروی انسانی تامین خواهد شد و در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد:  در حال حاضر در مدارس روستایی و مناطق محروم شهرستان که دارای 2 الی 3 دانش آموز داردبرای آنها معلم اندیشیده شده و کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول