اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

توسعه و پیشرفت در گرو نقدهای منصفانه خبرنگاران است

فرماندار کاشمر با اشاره به اهمیت و جایگاه رسانه‌ها گفت: قطعا نقدهای منصفانه خبرنگاران منجر به توسعه و پیشرفت می‌شود.

توسعه و پیشرفت در گرو نقدهای منصفانه خبرنگاران است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مسلم ساقی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و هم اندیشی با اصحاب رسانه کاشمر به مناسبت هفته خبرنگار، با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه در طول یک سال گذشته، اظهار کرد: خبرنگاران رسانه‌های مختلف خبری در شهرستان فداکارانه در انعکاس اخبار تلاش بی وقفه داشتند، که از این حیث تلاش شان ستودنی است.

فرماندار کاشمر با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار به فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی، ادامه داد: جلسات تکریم روز خبرنگار تنها تکریم از یک حرفه نیست، بلکه پاسداشت حقیقتی است که بوسیله قلم‌های پاک نوشته می‌شود. 

وی با اشاره به فعالیت 6 نشریه محلی و خبرنگاران رسانه‌های کشوری اعم از مطبوعات و خبرگزاری‌ها در سطح شهرستان، افزود: انتشار منظم نشریات این شهرستان نشان از استعداد و توانمندی در حوزه رسانه است، به طوری که در مدت پنج سالی که در حوزه سیاسی استانداری حضور داشتم همواره دو نشریه از این شهرستان چاپ و به استان ارسال می‌شد.

نماینده عالی دولت در کاشمر با بیان اینکه قلم‌های پاک و توانمند زمینه ساز شفافیت، توسعه‌ و حق‌گویی است، اذعان کرد: رسالت خبرنگاران ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه است، چرا که اگر  ناامیدی در جامعه زیاد شود، قطعاً یاس و افسردگی بیشتر می‌شود.

ساقی با اشاره به نقش خبرنگار در بیان حقیقت و واکاوی موضوعات اجتماعی در راستای ارائه راهکار و حل مشکلات در بررسی‌های کارشناسی، یادآور شد: در برخی موارد خبرنگاران شجاعت به خرج می‌دهند و با وجود آگاهی از ترکش‌ها و عواقب بعدی آن، تلاش می‌کنند با اطلاع رسانی زمینه آگاهی در قبال آن موضوع را مطرح کنند که این امر مهمی است.

رییس شورای اداری کاشمر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم حقوق شهروندی و مطالبه عمومی نهادینه شود، باید نگاهمان به خبرنگاران و رسانه‌ها تغییر کند و از اینکه به فعالان این عرصه به چشم مچ‌گیر نگاه کنیم، پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه قطعا نقدهای منصفانه خبرنگاران منجر به توسعه و پیشرفت می‌شود، یادآور شد: در این راستا و برای تسریع در روند توسعه‌ و پیشرفت شهرستان در تمامی بخش‌ها از حضور خبرنگاران استقبال می‌کنیم.

ساقی با اشاره به لزوم آموزش، هزینه کردن در این حوزه را سرمایه گذاری دانست و ابراز کرد: در این راستا از مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد می‌خواهیم برنامه مدون و مستمری برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران، مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و روسای ادارات و نهادها تدوین و اجرا کند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مدیران و مسوولان دستگاه‌های دولتی موظف به پاسخگویی و ایجاد ارتباط دو سویه با خبرنگاران هستند، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها و خبرنگاران همواره موضوع توسعه و پیشرفت را به عنوان حداقل یک هدف مشترک مدنظر قرار دهند و در این مسیر به همدیگر کمک کنند. 

فرماندار کاشمر تاکید کرد: در صورتی که هر یک از مدیران پاسخگوی خبرنگاران نباشند، موضوع را پیگیری می‌کنم، چرا که معتقدم تعامل و همکاری بین مدیران و رسانه‌ها برای اهداف مشترک ضرورتی انکارناپذیر است. 

وی با بیان اینکه دولت نباید تصدی گری کرد، بر ضرورت تشکیل و راه اندازی انجمن یا کانون برای پیگیری مسایل صنفی خبرنگاران تاکید کرد و افزود: انجمن صنفی خبرنگاران به عنوان مطالبه به حق اصحاب رسانه در این شهرستان است باید راه اندازی شود، بنابراین در راستای این تشکل صنفی از توان و ظرفیت شهرستان کمک خواهیم کرد. 

ساقی با قدردانی از زحمات و خدمات کادر درمانی و تلاش‌های بی وقفه رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: جلسات ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که از اسفندماه به صورت منظم و مستمر روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود، همواره بر پایه نظرات کارشناسی تصمیم‌گیری و محدودیت‌های احتمالی را مصوب و اعلام می‌کند. 

وی با بیان اینکه در بدترین حالت تنها 50 درصد تخت‌های در نظر گرفته شده برای بستری بیماران مبتلا در بیمارستان شهید مدرس کاشمر پُر شده است، بیان کرد: تنها در پیک دوم شیوع این ویروس ظرفیت تخت‌های آی سی یو پُر شد، اما با ترخیص بهبودیافتگان در حال حاضر تنها 14 نفر مبتلای به کووید19در بیمارستان کاشمر بستری هستند.

در ادامه این نشست که به همت و دعوت روابط عمومی فرمانداری کاشمر و با حضور تعدادی از مسوولان ادارات و نهادها برگزار شد، خبرنگاران رسانه‌های کشوری، استانی و شهرستانی، مدیران مسوول و سردبیران نشریات محلی به بیان دغدغه‌ها، مسایل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند. 

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول