اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آغاز نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در زنجان آغاز می‌شود.

آغاز نظارت بر دستگاه‌های اجرایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،‌ محمدرضا آبی‌پور امشب در کارگروه تنظیم بازار استان زنجان اظهار کرد: مشکلات موجود در عرضه و تقاضا، اعتراض به روند بازار در مجموع ناهماهنگی در وضعیت بازار از دلایل اصلی تشکیل کارگروه تنظیم بازار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان انجمن‌های صنفی را نماینده هر صنفی دانست و افزود: انجمن‌ها در هر زمانی می‌توانند برای مطرح و یا حل مشکلات صنفی‌شان به بخش‌های دولتی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدا باید مشکلات اصناف توسط خود آنان احصا شده و راه‌حلی برای آن پیدا و یا پیشنهاد شود، تصریح کرد: پس از آن بخش مدیریتی استان می‌تواند برای حل آن با توجه به نظرات خود اصناف، اقدام کند.

آبی‌پور با بیان اینکه در رابطه با تامین لوازم یدکی خوروهای سبک و سنگین مشکلاتی مطرح ‌شد، ادامه داد: اداره‌کل استاندارد استان بیشتر بر روی لوازم یدکی موجود در فروشگاه‌های عرضه توجه کرده و نظارت‌ها را بیشتر کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در رابطه با حوزه حمل و نقل تامین لوازم یدکی اصل، افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی و عدم صدور فاکتور از مرکز به عرضه‌کنندگان لوازم یدکی از جمله مشکلات است، افزود: مشخص نبودن قیمت در بازار از دیگر مشکلات عمده‌ای است که بخش حمل و نقل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آبی‌پور به رویکرد مصرف‌کننده‌گرایی در تدوین قانون حمایت از مصرف‌کننده اشاره کرد و گفت: بازرس نمی‌تواند تک‌تک کالاهایی که در بازار وجود دارد را به لحاظ استاندارد بررسی کند، بلکه این مصرف‌کننده است که باید با طرح شکایت، مشکلات را به اطلاع سازمان‌های نظارتی برسانند و حقوق خود را پیگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فروشندگان به اندازه تولیدکنندگان توان تشخیص کالای تقلبی را دارند و ارائه کالای تقلبی به مشتری از سوی آنان تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه ‌بر نظارت بر بازار، تکالیف محول‌ شده به دستگاه‌های اجرایی و نحوه اجرای آن رصد می‌شود، تاکید کرد: اگر دستگاهی در انجام وظیفه خود کوتاهی کند، قطعا با این دستگاه‌ها برخورد می‌شود

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ارائه نکردن فاکتور از جمله مواردی است که در سطح کشور، اصناف با عرضه‌کنندگان عمده در پایتخت با آن مواجه هستند، اظهار کرد: این موضوع مشکلات بسیاری را برای اصناف به وجود آورده است.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه متاسفانه در بازار لوازم یدکی به میزان قابل توجهی کالای غیراصل و تقلبی وجود دارد، بیان کرد: این در حالی است که افزایش قیمت زیادی نیز در این محصولات مشاهده می‌شود.

وی‌خاطر نشان کرد: عرضه نکردن لوازم یدکی و لاستیک توسط کارخانه‌های تولیدکننده شیب افزایش قیمت‌ها را تندتر کرده است.

فغفوری با اشاره به اینکه برای کامیون‌های حامل مواد معدنی از معدن انگوران در شهرستان ماهنشان و کامیون‌های حامل سیمان از شرکت سیمان خمسه در شهرستان ایجرود، حمل بار با توجه به قیمت‌ها صرفه اقتصادی ندارد، اظهار کرد: تعداد بالای دفعات حمل بار این مسئله را تا حدودی برای آنان به صرفه می‌کند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول