اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو پارلمان عراق: گشودن پرونده انتحاری‌های عرب، کشورهای بزرگی را محکوم خواهد کرد

عضو پارلمان عراق از دولت بغداد خواست پرونده انتحاری‌های عامل حملات تروریستی در عراق که از اتباع کشورهای عربی بودند، باز کند تا کشورهای بزرگی که در این قضیه مسئول هستند محکوم شوند.

عضو پارلمان عراق: گشودن پرونده انتحاری‌های عرب، کشورهای بزرگی را محکوم خواهد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «شعلان ابوالجون» عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق از دولت عراق خواست پرونده انتحاری‌های عربی را باز کند که طی سال‌های گذشته خود را در حملات تروریستی در عراق منفجر کرده‌اند.

ابوالجون در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: بسیاری از جوانان عرب فریب فتوای تفکیری‌ها را خورده و دست به حملات انتحاری تروریستی در داخل خاک عراق زدند که هزاران قربانی گرفته است.

وی افزود: ما از دولت سابق عراق درخواست‌های بسیاری برای گشودن این پرونده داشته‌ایم تا کشورهایی را محکوم و وادار به پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان کنیم. مسئولیت این پرونده بر عهده دولت است، اما این قضیه زمان زیادی می‌برد.

ابوالجون گفت: دولت پرونده‌های پیچیده زیادی را در اختیار دارد، اما گشودن این پرونده در حال حاضر جبهه جدیدی برای آن باز خواهد کرد زیرا پرونده بزرگی است و کشورهای بزرگی در آن محکوم خواهند شد.

بغداد و چند استان دیگر عراق طی سال‌هایی که عراق شاهد جنگ بود شاهد انفجارهای انتحاری توسط اتباعی از کشورهای عربی نظیر عربستان، اردن، سوریه و افغانستان بوده است.

در مارس گذشته فعالان عراقی ویدئویی منتسب به «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان و معمر القذافی رهبر سابق لیبی را منتشر کردند که در آن از حضور چهار هزار تروریست سعودی در عراق خبر می‌داد.

به دنبال آن، «کاطع الرکابی» عضو ائتلاف دولة القانون در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ای درباره سرازیر شدن تروریست‌ها از عربستان به عراق که از زبان یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان منتشر شده بود، گفت: حاکمان سعودی از ریخته شدن خون بی‌گناهان در عراق مطلع بودند اما به گروه‌های تندرو و رجال دینی خود اجازه می‌دادند که هزاران سعودی را به عراق گسیل کنند و برخی از این مفتی‌ها خواهان سرکوب و نابودی شیعه در عراق بودند.

وی افزود: عراق اطلاعات و اسنادی از انتحاری‌های سعودی و جنایات وحشتناک آنها به ریاض فرستاد و تاکید کرد آنچه در ویدئوی قذافی و یوسف بن علوی آمده است چیز جدیدی نیست و این اطلاعات نزد افکار عمومی وجود دارد.

الرکابی گفت: دولت عراق اگر در تصمیم‌گیری‌هایش مستقل عمل می‌کرد دادخواستی بین‌المللی را علیه عربستان تنظیم می‌کرد، کاری که آمریکا از طریق قانون یازده سپتامبر انجام داد زیرا اغلب مهاجمان یازده سپتامبر سعودی بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول