اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

انتقال جسد کوهنورد سقوط کرده از «کول‌جنو» اشترانکوه پس از عملیات ۳۰ ساعته

جسد کوهنورد سقوط کرده از «کول‌جنو» اشترانکوه پس از عملیات ۳۰ ساعته توسط امدادگران هلال احمر به پایین کوه انتقال داده شد.

انتقال جسد کوهنورد سقوط کرده از «کول‌جنو» اشترانکوه پس از عملیات ۳۰ ساعته

به گزارش خبرنگار فارس در ازنا، طی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی جمعیت هلال احمر لرستان در مورخ ۹۹/۵/۱۷ ساعت ۱۶:۰۰ مبنی بر سقوط یک کوهنورد از قله کول جنو ازنا در ارتفاعات اشترانکوه این شهرستان جمعیت هلال احمر ازنا چهار تیم امداد و نجات کوهستان خود را به محل حادثه اعزام کرد.

این کوهنورد که یک خانم  ۳۱ ساله و اهل اهواز بود در حین صعود به قله از روی تیغه‌های کول جنو سقوط کرده و جان خود را از دست می‌دهد.

پس از اعزام تیم‌های امداد و نجات کوهستان هلال احمر ازنا به منطقه و با توجه به تاریک بودن هوا پس از شناسایی محل دقیق پیکر این کوهنورد عملیات رهاسازی این کوهنورد با توجه بر اینکه در روی تیغه‌ها افتاده بود تا روشن شدن هوا متوقف شد.

بلافاصله پس از روشن شدن هوا تیم کوهستان هلال احمر ازنا پس از دسترسی مجدد به پیکر بی‌جان کوهنورد و زدن کارگاه‌های فنی با تلاش بسیار عملیات انتقال به پایین دیواره‌ها و از آنجا تا محیطی امن توسط این تیم انجام شد و در ادامه با توجه به عدم امکان انتقال پیکر این کوهنورد با بالگرد پس از اضافه شدن نفرات جدید امدادگر و با همکاری هیأت کوهنوردی ازنا در نهایت با زدن بیش از ۶۰ کارگاه جسد این کوهنورد به روستای کمندان انتقال داده شد و پس از ۳۰ ساعت این عملیات نفس گیر به پایان رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول